شناسهٔ خبر: 26727 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خاطرات و تصاویر علی اکبر صادقی منتشر شد

کتاب «خاطرات و تصاویر علی اکبر صادقی» از سوی نشر گویا منتشر شد؛ در این کتاب صادقی به روایت زندگی‌نامه و خاطرات خود پرداخته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی‌‌اکبر صادقی ضمن اعلام این خبر گفت: در این کتاب که از سوی انتشارات گویا منتشر شده به نوشتن زندگی‌نامه و خاطرات خود پرداخته‌ام. این‌که چطور به نقاشی علاقه‌مند شدم؛ به کدام مدرسه رفتم و چه کردم. مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقاشی‌ها و تصویرگری‌هایم نیز در این کتاب آمده است.

تصویرگر کتاب «زال و سیمرغ» در پاسخ به این‌که چرا کسانی چون او و فرشید مثقالی و پرویز کلانتری از بدنه کتاب کودک و کانون پرورش فکری جدا شدند گفت: راستش من نوشتن کتاب برای بچه‌ها و تصویرگری برای این گروه سنی را دوست داشتم و دارم اما بعضی بی‌مهری‌ها موجب شد به نقاشی و حتی ساخت فیلم و پویانمایی روی آورم.

برای مثال، پیش از انقلاب، زندگی‌نامه حضرت محمد(ص) را برای انتشارات امیرکبیر تصویر کردم و ۵ یا ۶ سال بعد انقلاب نیز «هفت‌خوان» را برای کانون تصویر کردم اما هنوز منتشر نشده البته حق‌التصویر مرا پرداخت کردند اما مهم انتشار کتاب بود.

علی اکبر صادقی در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمده؛ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درس خوانده و از سال ۱۳۵۰ به فعالیت در کانون پرورش فکری و تصویرگری برای کودکان و ساخت پویانمایی برای آنان پرداخته است.

این هنرمند پیشکسوت، جایزه اول تصویرگران کتاب آسیا را در سال ۱۹۷۸ برای کتاب «عبادتی چون تفکر نیست» و همچنین جایزه نخست جشنواره لایپزیک را در سال ۱۹۸۰ برای کتاب «پیروزی» از آن خود کرده است.

نظر شما