شناسهٔ خبر: 26679 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایرج کریمی پس از 8 سال دوری از سینما نیم رخ ها را می سازد

ایرج کریمی کارگردان و منتقد سینما پس از 8 سال دوری از حوزه کارگردانی 'نیم رخ ها' را به زودی کلید می زند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'نسل جادویی' فیلم قبلی کریمی است که سال ۱۳۸۵ ساخته شد و این بار کریمی با 'نیم رخ ها' قصد دارد اثری متفاوت از آثار قبلی اش که تمی عاشقانه شاعرانه دارد را به مخاطبانش عرضه کند. 



این فیلم هم اکنون مرحله پیش تولید خود را سپری است و گفته شده با بازیگران سرشناسی در تهران جلوی دوربین خواهد رفت. 

تهیه کنندگی 'نیم رخ ها' به عهده علی حضرتی است که اخیرا فیلم 'خداحافظی طولانی' فرزاد موتمن را تهیه کرده بود. این فیلم چند روز گذشته به دفتر جشنواره فیلم فجر برای بازبینی هیات انتخاب ارائه شد.

حضرتی پیش از این تهیه کنندگی شش تئاتر و فیلم کوتاه 'صبح روز بعد' را بر عهده داشته است.

نیم رخ ها پنجمین فیلم سینمایی ایرج کریمی در پانزدهمین سال فعالیت فیلمسازی او در سینمای ایران خواهد بود و تاکنون حضور میثم کائد به عنوان مدیر تولید در فیلم قطعی شده است. 

کریمی که هم اکنون ۶۱ سال سن دارد ، در تلویزیون با فیلم بلند آهنگ پنهان به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرد. شروع کار سینمایی او با فیلم از کنار هم می گذریم به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۹ بود .

وی در سال ۱۳۶۹ فیلمنامه نویسی سفر جادویی ساخته ابوالحسن داوودی و در ۱۳۷۰، فیلمنامه نویسی بهترین بابای دنیا به کارگردانی داریوش فرهنگ را بر عهده گرفت. از کنار هم می گذریم نخستین فیلمی است که وی کارگردانی، فیلم نامه نویسی و تهیه کنندگی آن را داشته است. چند تار مو را در ۱۳۸۲ بر اساس فیلم نامه ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم باغ های کندلوس را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت. در سال ۱۳۸۵ نسل جادویی را کارگردانی کرد.

نظر شما