شناسهٔ خبر: 26434 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محدودیتهای دانشگاه الزهرا برای درآمدزایی

رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: با توجه به نیاز هایی که دانشگاه الزهرا دارد بودجه ارائه شده به مجلس کمتر از این میزان است و تنها مخارج روزمره دانشگاه را تامین می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انسیه خزعلی - رئیس دانشگاه الزهرا (س) در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت برای این دانشگاه در سال 94 گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای سال 94 دانشگاه الزهرا (س) تا حدود نسبی خواسته ها و نیازهای دانشگاه را برآورده می کند، ولی تا زمانی که مراحل نهایی و بررسی ها در مجلس شورای اسلامی طی نشود نمی توانیم در مورد آن اظهار نظر دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به توسعه ای که برای دانشگاه بانوان مد نظر دولت و وزارت علوم و تحقیقات است، این بودجه تامین کننده این هدف نیست، اما برای تامین مخارج روزمره و برنامه های دانشگاه تا حدودی کافی است، مبلغی که ما درخواست داده بودیم بالاتر از رقمی است که دولت به مجلس ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) درخصوص منابع درآمدی دانشگاه الزهرا (س) به غیر از بودجه دولت و شهریه دریافتی از دانشجویان گفت: دانشگاه الزهرا نسبت به دانشگاه های دیگر به جهت اینکه دانشگاه بانوان است فعالیت محدودتری دارد و بسیاری از خانم ها به دلیل وظایفی که در نهاد خانواده دارند وقت کمتری برای حضور در دانشگاه می گذارند.

خزعلی در ادامه اظهار داشت: در دانشگاه الزهرا رشته های صنعتی نسبت به دیگر دانشگاه های دیگر کم رنگتر هست که هم در این حوزه و هم در حوزه پژوهشی به دنبال تقویت این دو هستیم.

نظر شما