شناسهٔ خبر: 26151 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس دانشگاه امیر کبیر: بودجه های سال آینده به پژوهش ظلم می کند

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: بودجه دانشگاه امیر کبیر حدود 40 تا 50 میلیارد تومان کمتر از چیزی که پیشنهاد شده بود در نظر گرفته شد و با وجود هزینه های ضروری به بخش پژوهش ظلم می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای دانشگاه متبوعش گفت: از بودجه ای که برای دانشگاه امیر کبیر در سال 94 در نظر گرفته شده راضی نیستیم اما تصور می کنیم تا حدودی وضعیت دانشگاه را نسبت به امسال حفظ می کند ولی در 2 سال گذشته نسبت به قبل که تخصیص ها افت کرده بود بهتر شده ما تنها وضعیت روزمره را حفظ می کنیم.

وی با اشاره به افزایش 15 درصدی بودجه دانشگاه امیر کبیر در بودجه 94 گفت: این افزایش می تواند کسری امسال و افزایش حقوق سال آینده اساتید و کارمندان دانشگاه را جبران می کند ولی تورم در حوزه آب و برق و مسائلی از این دست را جوابگو نیست.

 رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کسری بودجه امسال گفت: در سال جاری حدود 30 میلیارد تومان کسری بودجه داریم. ولی آن بخشی که بحرانی هست حدود 15 میلیارد تومان است. چراکه بودجه افزایش حقوقی را در ابتدای سال داشتیم، دیده نشده بود البته قرار شده این بخش جبران شود.

وی درخصوص حمایت بودجه از پژوهش گفت: متاسفانه به دلیل اینکه نمی توانیم از هزینه هایی چون حقوق اساتید و کارمندان و سلف سرویس و هزینه های الزامی کم کنیم و متاسفانه بودجه کمتری به حوزه پژوهش اختصاص پیدا می کند، این بخش مظلوم واقع می شود و متاسفانه گرنت دانشگاه ما نسبت به سال های گذشته افت داشته که مربوط به بخش پژوهش است.

معتمدی افزود: بودجه دانشگاه امیر کبیر حدود 40 تا 50 میلیارد تومان کمتر از آن چیزی که ما پیشنهاد داده بودیم در نظر گرفته شده، ولی انتظار هم نداریم در این شرایط اقتصادی دولت همه را تصویب کند اما توقع ما بیشتر از چیزی بود که تصویب شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی  امیر کبیر با اشاره به تغییر وزیر در وزارت علوم در دوران بودجه گفت: متاسفانه در زمانی که دوران پیشنهاد و بررسی بودجه از سوی دولت برای ارائه به مجلس بود وزارت علوم دستخوش تغییراتی شد و 3 وزیر جابجا شدند و توانستند مانند دستگاه های دیگر از بودجه خود دفاع کنند.

معتمدی در خصوص طرح های کلان ملی که بر عهده این دانشگاه است، گفت: بودجه طرح های کلان ملی بصورت جداگانه و از سوی وزارت علوم  مشخص می شود، اما همانطور که می دانید به دلیل کاهش قیمت نفت دولت در درآمد ها دچار مشکل شده و امیدواریم مشکلات حل شود تا به بتوان بهتر به دانشگاه ها رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه امیر کبیر در سال جاری 16 پروژه کلان ملی داشته که با بعنوان مجری اصلی یا بعنوان همکار در آنها حضور دارد، گفت: اعتبار طرح های ملی در اختیار شورای عطف است و به دانشگاه بر اساس پیشرفت پروژه بودجه اختصاص پیدا می کند. ما یکی از دانشگاه هایی هستیم که فعلا شرایط بهتری را داریم اما مشکلاتی هم وجود دارد.

نظر شما