شناسهٔ خبر: 26077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

این خانه موزه را آنلاین و رایگان ببنید

خانه موزه استاد عزت‌الله انتظامی که بصورت رایگان میزبان علاقه‌مندان است از دی‌ماه با نمایش فیلم «اجاره‌نشین‌ها» ‌و یک تئاتر جدید میزبان بازدیدکنندگان‌اش خواهد بود.

hamidreza dastjerdi-22-50.jpgبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ محمدمهدی خاتمی -مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران- درباره فعالیت‌های موزه عزت‌الله انتظامی توضیح داد: اخیرا فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی در این موزه نمایش داده شد و این برنامه‌ها با نمایش فیلم «اجاره‌نشین‌ها»ی این کارگردان در دی‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه نمایش این فیلم یک شب و آن هم روزهای شنبه است که اجرای تئاتر تعطیل است، ادامه داد: همچنین طبق درخواست‌هایی که دریافت کرده‌ایم در سالن نمایش این موزه برنامه اجرای تئاتر را هم دنبال خواهیم کرد تا از ابتدای دی‌ماه به مدت 30 شب نمایش جدیدی روی صحنه رود و فعلا نمایش «عروسی» نیکلای گوگول اجرا می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: این موزه قصد دارد از این پس برنامه‌هایی را تحت عنوان ورک‌شاپ یا اجرای نمایش در سالن خود دنبال کند تا علاقه‌مندان امکان حضور در این محل را داشته باشند.

خاتمی گفت: برای اجرای چند نمایش دیگر هم درخواست‌هایی دریافت کرده‌ایم، منتظر بررسی و دریافت مجوز هستیم. ضمن اینکه به اداره کل هنرهای نمایشی هم درخواست داده‌ایم تا در صورت امکان سالن نمایش موزه انتظامی میربان جشنواره تئاتر فجر امسال باشد.

او یادآور شد: از ابتدای مهرماه سالن نمایش این موزه با نمایشی به کارگردانی مهران رنجبر فعال شد و بعد از آن میزبان بخشی از جشنواره بین‌المللی عروسکی بودیم. پس از این برنامه هم یکسری فعالیت‌های دیگر مانند نمایشگاه‌های عکس عاشورایی در این محل برپا شد و قصد داریم روند اجرای نمایش و فیلم را تا پایان سال طبق مجوزهایی که دریافت می‌کنیم، ادامه دهیم.

خاتمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره امکان بازدید عمومی از موزه انتظامی به ایسنا توضیح داد: بازدید برای مردم در حال حاضر امکان‌پذیر است و مراجعان می‌توانند بدون خرید بلیت، از موزه دیدن کنند. همچنین کسانی که تماشاگر تئاتر هستند نیز می‌توانند از موزه بازدید کنند، چون هنوز تصمیمی مبنی بر فروش بلیت برای بازدید از موزه گرفته نشده است.

وی همچنین به تصمیم دیگری که قرار است در این موزه دنبال شود اشاره و اظهار کرد: تور مجازی موزه انتظامی راه‌اندازی شده تا از این طریق کسانی که علاقه‌مند به بازدید از این موزه هستند و مثلا به دلیل نبودن در تهران امکان حضور در محل را ندارند، بتوانند موزه انتظامی را ببینند.

خاتمی در پایان گفت: همچنین در صدد هستیم در صورت کسب مجوزهای لازم، نمایش‌هایی که در این موزه اجرا می‌شوند را به صورت آنلاین پخش کنیم، چون یکی از مشکلاتی که در تئاترهای شهرستان‌ها وجود دارد این است که امکان دسترسی به نمایش‌هایی که در تهران اجرا می‌شود وجود ندارد و ما تلاش می‌کنیم این مسئله را تا حدودی برطرف کنیم، اما همه چیز منوط به دریافت مجوز است.

نظر شما