شناسهٔ خبر: 26065 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «اقتصاد هنر» در خانه هنرمندان ایران

مجید سرسنگی از برگزاری همایش یک روزه «اقتصاد هنر» در خانه هنرمندان ایران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از خانه هنرمندان ایران، همایش یک روزه اقتصاد هنر با همکاری خانه هنرمندان ایران و بانک پاسارگاد دوشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و دبیر علمی این همایش با اشاره به برگزاری همایش یک روزه اقتصاد هنر گفت: مراحل برگزاری این همایش از تیرماه سال جاری آغاز شده است، در این مدت استقبال خوبی از سوی پژوهشگران و محققان عرصه هنر و اقتصاد صورت گرفت؛ به طوری که مقالات پژوهشی خوبی به این همایش رسیده است.

وی در ادامه افزود: شورای علمی در جلسات مقدماتی و سیاستگزاری همایش، محورهایی چون اقتصاد دولتی و هنر، اقتصاد خصوصی و هنر و توجه به موضوعاتی هم چون گالری ها، موزه ها و اکسپوهای هنری و هنرهای اجرایی چون موسیقی و نمایشی را به عنوان محورهای همایش در فراخوان مقالات تعیین کرد. 

سرسنگی به اعضای  شورای علمی این همایش نیز اشاره کرد و گفت: شورای علمی همایش یک روزه اقتصاد هنر متشکل از دکتر محمد سریر، سیف‌الله صمدیان، دکتر ناصر فکوهی، دکتر محمدرضا مریدی، دکتر شایسته مدنی، دکتر محمدرضا آزاده فر، دکتر حمیدرضا ششجوانی، معصومه مظفری و دکتر اعظم راودراد است. 

به گفته دبیر علمی همایش یک روزه اقتصاد هنر در فاصله زمانی انتشار فراخوان تا برگزاری این همایش، دو نشست دیگر نیز با موضوع اقتصاد هنر در خانه هنرمندان ایران برگزار شده است که گزارش آن ها در کتاب این همایش چاپ و ارائه خواهد شد.

در این همایش پس از گزارش سجاد باغبان به عنوان دبیر اجرایی این همایش، دکتر محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، دکتر مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و دبیر علمی همایش و دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد به سخنرانی خواهند پرداخت. سپس دکتر محمدرضا آزاده فر، دکتر محمدرضا مریدی، دکتر حمیدرضا ششجوانی و دکتر ناصر فکوهی به ارائه مقالات علمی خود می پردازند و در بخش پایانی این همایش نیز پنل گفت و گوی پژوهشی پیرامون چگونگی، چرایی و نتایج حاصل از پرداخت یارانه و حمایت های دولتی به هنر برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند دوشنبه ۲۴ آذر از ساعت ۱۵ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نظر شما