شناسهٔ خبر: 25578 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت «امروز» و «چند متر مکعب عشق» در یک جشنواره آمریکایی

فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابت بین‌المللی بیست و ششمین جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» با حضور دو فیلم «امروز» و «چند متر مکعب عشق» اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ مسئولان برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» در کالیفرنیا آمریکا؛ در حالی فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمای را اعلام کردند که در 50 فیلم معرفی شده به آکادمی اسکار برای بخش بهترین فیلم خارجی از جمله «امروز» ساخته سید رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران و «چند متر مکعب عشق» نماینده سینمای افغانستان از جمشید محمودی در میان این لیست دیده می‌شوند.

از دیگر فیلم‌های مطرح حاضر در این رویداد سینمایی می‌توان به «خواب زمستانی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» برنده نخل طلای کن امسال و نماینده سینمای ترکیه در اسکار، «دو روز یک شب» ساخته برادران «داردن»، «مامی» ساخته «خاویر دولان» برنده جایزه هیئت داوران کن و «سن لورن» نماینده فرانسه در اسکار اشاره کرد.

همچنین فیلم «نبات» ساخته «الچین موساگلو» با بازی فاطمه معتمد آریا که امسال نماینده سینمای آذربایجان در اسکار است، یکی از فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی خواهد بود.

هیات داوران متشکل از منتقدین بین‌المللی امسال قضاوت برای اعطای جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی و بهترین بازیگر مرد و زن در این بخش از جشنواره پالم اسپرینگز را بر عهده دارند.

بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» از تاریخ دوم تا دوازدهم ژانویه برگزار می شود.

نظر شما