شناسهٔ خبر: 25079 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه‌ای جهانی در دستان هنرمندی ایرانی

یک هنرمند ایرانی برنده‌ی یکی از جوایز اصلی سه سالانه‌ی کاشی «الیت تایل» شد.

1416815332619_Abbas Akbari.JPGبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ پنجمین سه سالانه‌ی کاشی «الیت تایل» در جمهوری دومینیکن با حضور هنرمندانی از 112 کشور جهان به کار خود پایان داد و «عباس اکبری» از ایران که به‌عنوان هنرمند مهمان به این سه‌ سالانه دعوت شده بود، جایزه‌ی «بهترین کاشی معمارانه» را از آن خود کرد.

هیئت داوران بین‌المللی این سه سالانه بعد از بازبینی و مطالعه‌ی آثار ارائه‌شده، این جایزه را به‌دلیل طراحی استادانه و هندسی همراه با لعاب درخشان که نشان‌دهنده‌ی تصور ما از یک قسمت از جهان هستی است، به کاشی عباس اکبری با عنوان «تولد یک ستاره» اهدا کرد. این کاشی بخشی از مجموعه‌ی «جام‌ جم» این هنرمند است که پیش‌تر در گالری هنری «آن» در تهران به‌نمایش درآمده بود.

در این سه سالانه که یکی از رویدادهای باسابقه‌ی جهان در بخش کاشی محسوب می‌شود، مجموعه‌ی آثار هنرمندان شرکت‌کننده در موزه‌ی هنر مدرن کشور دومینیکن به‌نمایش گذاشته شد.

این سومین جایزه‌ی بین‌المللی عباس اکبری در زمینه‌ی ساخت کاشی است و جایزه‌ی بزرگ پنجمین دوسالانه‌ی سرامیک آرژانتین و جایزه‌ی دوم مسابقه‌ی طلایی فرانسه از جوایز پیشین این هنرمند به‌شمار می‌رود.

نظر شما