شناسهٔ خبر: 24907 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

طی احکامی جداگانه از سوی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر، اسامی هیأت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، جعفر صانعی مقدم، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مستند سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از سوی دبیر جشنواره انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش در بخش آثار مستند سینمایی:

عزیزالله حاجی مشهدیمتولد 1329 در گرگان. دانش آموخته کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی همگانی از دانشگاه تهران است. منتقد و مدرس سینما است و در سوابق کاری وی می توان به عضویت هیات انتخاب و داوری در جشنواره های فیلم فجر، فیلم و عکس وحدت، انقلاب و دفاع مقدس، فیلم شهر، فیلم سینما حقیقت و جشن سینمای ایران، عضویت در کانون مدرسان سینما و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اشاره کرد.

پیروز کلانتریمتولد سال ۱۳۳۲در تهران. دانش آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی کار هنری خود را با عکاسی آغاز کرد. این مستندساز آثار مستند متعددی را کارگردانی کرده‌ است که می‌توان به  فیلم های پناهنده، حکایت باقی، این فیلم را به کی نشون می‌دین؟ و راویان کوچک روستای غریب (از مجموعه کودکان سرزمین ایران) اشاره کرد. کلانتری جوایز متعددی از جشنواره های مستند داخلی و خارجی دریافت کرده است. وی عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم شهر و جشنواره سینمای مستند ایران و ... را در سوابق کاری خود داشته است.

جعفر صانعی مقدم: متولد  1337در تهران. دانش آموخته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی است. از فعالیت های وی می توان به مدیریت تولید و پخش سیمای زاهدان، تهیه کننده واحد جنگ در شبکه اول سیما، معاونت پشتیبانی سیمافیلم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیر عامل انجمن سینمای جوان ایران، مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای، عضویت در هیات انتخاب و داوری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه، روستا، آسیا پاسفیک، دفاع مقدس، فیلم فجر و داور جشنواره بین المللی فیلمسازان آماتور جهان (یونیکا) هلند و ... اشاره کرد. وی تهیه کنندگی مجموعه های مستند متعددی را در کارنامه خود دارد.

حامد شکیبانیامتولد ۱۳۵۱در تهران. دانش آموخته کارشناسی مخابرات و کارشناسی ارشد سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی است. وی کارگردانی و تهیه¬کنندگی فیلم و مجموعه‌های مستند ایران و غرب، من انرژی هسته‌ای نیستم، جنگ به شیوه آمریکایی و ... را بر عهده داشته است. شکیبانیا جوایزی از جشنواره های بزرگ جان گریسون، مستند پی¬بادی، تاریخ¬سازان نیویورک، جایزه برنز جشنواره نیویورک و جایزه بهترین مستند در جشنواره رسانه جهانی و برنده جایزه بزرگ شهید آوینی را کسب کرده است.

محمدحسین مهدویان: متولد 1360 در بابل. دانش آموخته کارشناسی کارگردانی سینما در دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد تهیه کنندگی از دانشکده صدا و سیما است. وی ساخت فیلم های مستند استخوان لای زخم، ثنا، آخرین روزهای زمستان را در کارنامه خود دارد که موفق به کسب  بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی، بهترین فیلم بلند از هشتمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، بهترین کارگردانی برای مستند داستانی از هفتمین جشنواره سینما حقیقت، بهترین دستاورد فنی و هنری از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و تدوین برای فیلم آخرین روزهای زمستان شده است.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بهمن ماه سال جاری به دبیری علیرضا رضاداد برگزار خواهد شد.

علاقمندان جهت کسب آخرین اخبار از فعالیت های دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به آدرس www.fajrfilmfestival.ir و یا با شماره های 88673278 و 88194235 تماس برقرار کنند.

نظر شما