شناسهٔ خبر: 24697 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «معماری درام،پیرنگ، شخصیت، درون‌مایه، ژانر و سبک» تا پایان سال منتشر می‌شود

انتشارات ساقی به زودی کتابی تازه را با نام «معماری درام، پیرنگ، شخصیت، درون‌مایه، ژانر و سبک» نوشته دیوید لتون، جو رابین استاکدیل با ترجمه امیر راکعی منتشر می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مدیر روابط عمومی این انتشارات گفت: کتاب‌های «آموزش مستندسازی»، «معماری درام، پیرنگ، شخصیت، درون‌مایه، ژانر و سبک» نوشته دیوید لتون، جو رابین استاکدیل و با ترجمه امیر راکعی برخی کتاب‌های در دست چاپ این انتشارات را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نویسندگان در این کتاب علاوه بر این‌که از کتاب «بوطیقا» ارسطو بسیار بهره برده‌اند، به درام غربی توجهی جدی نشان داده‌اند.

فریناز ربیعی درباره مخاطبان کتاب «معماری درام، پیرنگ، شخصیت، درون‌مایه، ژانر و سبک» گفت: این کتاب می‌تواند برای فعالان هنرهای نمایشی که آرزو می‌کنند بر داستان‌گویی دراماتیک تسلط پیدا کنند و استادان دانشگاه که واحدهای درسی ادبیات نمایشی را آموزش می‌دهند و دوست دارند درام را به‌عنوان فعالیتی جدی تجربه کنند بسیار مفید است.

ربیعی افزود: نویسندگان این کتاب برای رسیدن به این هدف، کار پیشینیان را با نظریات امروزی ترکیب و آنها را طبق تجربیاتشان به‌عنوان مدرس، کارگردان، نویسنده و بازیگر تصحیح کرده‌اند. آنها در این کتاب سعی می‌کنند همان‌گونه که فرضیه‌ها و نتایج دیگران را به چالش کشیده‌اند، خواننده را هم تشویق کنند تا فرضیات خود را بیازمایند.

وی گفت: این کتاب‌ در مرحله صحافی است و قرار است تا پایان سال ۹۳ به بازار عرضه شود.

نظر شما