شناسهٔ خبر: 24681 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین نشست« تجربه‌نگاری تربیتی» برگزار می‌شود

دوازدهمین نشست«تجربه‌نگاری تربیتی» در مؤسسه اشراق برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، این نشست با سخنرانی حسن مرصعی و در موضوع: لزوم بررسی غیرتجربه نگارانه مبانی تربیتی؛ یکی از مبانی تجربه نگاری تربیتی برپا خواهد شد.

حسن مرصعی معتقد است؛ چون بررسی فرآیند تربیت انسان، جوانب و لایه های مختلفی، مثل مبانی و روشها و ... دارد، همچنانکه می توان (و بلکه می بایست) تجربه نگاری را در برخی لایه ها (مانند لایه روشها) بکار برد، به همان میزان می بایست در لایه های دیگر(مانند لایه مبانی و اصول)  از این روش پرهیز کرد؛ و از این رو «تجربه نگاری تربیتی» به طور کلی، هم درست است (تجربه نگاری روشهای تربیتی) و هم نادرست(تجربه نگاری مبانی تربیتی/ تجربه نگاری روشهای تربیتی بدون توجه به مبانی تربیتی). و شاید یکی از مهم ترین علل ضعف و ناکارآمدی نظام تربیتی فعلی (چه نظام های رسمی مانند آموزش و پرورش، و چه نظام های غیر رسمی مانند منبرها و ...) همین باشد که مربیان، بدون پرداختن غیرتجربه نگارانه به مبانی و اصول تربیت، صرفا به تجربه نگاری در روشها و تکنیک های تربیت می پردازند.

نشست« تجربه‌نگاری تربیتی» سه شنبه ۲۷ آبان ساعت ۱۵:۳۰ در مؤسسه اشراق به نشانی: خیابان قرنی، بالاتر از خیابان طالقانی، خیابان اراک غربی، خیابان شهریور، خیابان دوم غربی، پلاک ۲ برگزار می شود.

نظر شما