شناسهٔ خبر: 24180 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قدیمی‌ترین کتاب درباره امام سوم شیعیان در کتابخانه کنگره امریکا

قدیمی‌ترین کتابی که کتابخانه کنگره امریکا درباره امام حسین(ع) آرشیو کرده و نگهداری می‌کند، کتابی متعلق به 83 سال پیش بنام امام حسین و شهادتش / Imam Husain and his martyrdom است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این کتاب را علی عبدالله یوسف (1872-1952) به رشته تحریر درآورده و در سال 1931 در لاهور توسط انتشارات فیروزالدین منتشرشده است.

متن 40 صفحه‌ای کتاب، نشان‌دهنده تحسین عمیق امام حسین(ع) از سوی نویسنده سنی – عبدالله یوسف- به جهت فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های سالار شهیدان در کربلا است.

گفتنی است عبدالله یوسف در سال 1952 در لندن درگذشت اما کتابی که از خود بر جای گذاشته یکی از نمونه‌های نادر در منابع انگلیسی‌زبان درباره امام حسین(ع) و واقعه کربلا است که شبیه آن را کمتر می‌توان یافت.

در محرم 1350 مصادف با 25 ماه می 1931 «یوسف علی» با برگزاری «مجلس عاشورا» در هتل والدورف لندن سعی کرد امام حسین(ع) را به عنوان شهید بزرگ اسلام به مهمانان دعوت‌شده مسلمان و غیرمسلمان بشناساند و به همین خاطر جزوه ای نیز به آنان داده شد که مبنای کتاب Imam Husain and his martyrdom شد.

این کتاب اکنون در کتابخانه کنگره امریکا نگهداری شده و عنوان قدیمی‌ترین کتاب موجود در کنگره که درباره امام حسین به زبان انگلیسی نوشته‌شده را به خود اختصاص داده است.
متن کتاب را به صورت دیجیتالی می‌توانید از آدرس زیر دریافت کنید.

http://www.al-islam.org/articles/imam-husayn-and-his-martyrdom-abdullah-yusuf-ali#heroism-women

نظر شما