شناسهٔ خبر: 24072 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاسیس کمیسیون دائمی بنیاد سعدی

کمیسیون دائمی بنیاد سعدی با حضور رئیس بنیاد سعدی و اعضای این بنیاد به منظور بررسی مواردی همچون نظام پرداخت، استخدام و پیش‌بینی بودجه سال 1394تشکیل شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در ابتدای جلسه غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت مستقل برای آموزش زبان فارسی در خارج از کشور اظهار کرد: آموزش زبان فارسی در جهان را نباید صرفا مفید فایده فرهنگی دانست، بلکه به همراه خود فواید اقتصادی زیادی خواهد داشت.

او افزود: همان‌طور که اگر فردی زبان انگلیسی یا آلمانی را بهتر بداند برای تجارت به سمت کشورهای این زبان‌ها خواهد رفت، درباره زبان فارسی نیز همین اتفاق می‌افتد؛ بنابراین هرچه مردم جهان بیشتر زبان فارسی را بیاموزند، ضمن تاثیرات مثبت سیاسی و فرهنگی و شناخت واقعی از ایران، به سمت تجارت با کشور ما روی خواهند آورد.
حدادعادل در این باره گفت: ما ضمن رصد کشورهای دنیا برای رسیدن به چگونگی گسترش سریع‌تر زبان فارسی، در حال تدوین کتاب‌های جدید آموزش آسان زبان فارسی هستیم، همچنین در وبگاه بنیاد سعدی آموزش مجازی زبان فارسی را راه‌اندازی خواهیم کرد تا سراسر دنیا بتوانند به راحتی و تنها از طریق وصل شدن به اینترنت زبان فارسی را فراگیرند.
بنابراین گزارش، خوشرو، نماینده معاون اول رییس جمهوری، نیز در این جلسه از مسئولان بنیاد سعدی خواست تا هرچه سریع‌تر راه‌های آموزش زبان فارسی در فضای مجازی را فراهم کنند، همچنین از طریق نرم‌افزارهای تلفن همراه ابزاری نوین برای آموزش زبان فارسی طراحی شود.
در این نشست که نمایندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه، وزیر آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و جامعه المصطفی العالمیه(ص) حضور داشتند، از سوی سیدباقر سخایی - معاون اداری و مالی بنیاد سعدی و رییس جلسه - موضوعاتی همچون نظام پرداخت، استخدام کارمندان و پیش‌بینی بودجه سال 94 مطرح شد و مورد بررسی اعضا قرار گرفت.
بنیاد سعدی که با هدف گسترش زبان فارسی در جهان ایجاد شده، تحت نظارت ریاست عالیه رئیس جمهوری است و وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه و آموزش و پرورش عضو هیات امنای هستند و ریاست هیات امنا با معاون اول رئیس جمهوری است.

نظر شما