شناسهٔ خبر: 23316 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام هنرمندان برای نجات از بی‌آبی

دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» از پخش پیام هنرمندان برای مبارزه با بحران آب در پردیس‌های سینمایی تهران خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از حامد رهنما دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» با بیان این مطلب که متولی اصلی برگزاری جشنواره در تهران شرکت آب و فاضلاب است، گفت: نزدیک به یک ماه پیش با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب تهران جلسه داشتیم که در آن جلسه بسیار روشن و واضح بحران آب را برای ما توضیح دادند. زمانی که با این شرایط بحرانی روبه‌رو شدیم به شرکت آب و فاضلاب پیشنهاد دادیم که با توجه به اینکه همیشه هنر و هنرمندان در حل بحران های مختلفی که گریبانگیر جامعه است کمک کرده‌اند، با همراهی هنرمندان و چهره های شناخته‌شده جشنواره ای را در زمینه بحران آب برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با استقبال شرکت آب و فاضلاب تهران، فراخوانی اعلام کردیم که علاقه مندان برای شرکت در جشنواره «گزارش یک نگرانی» از ۵ تا ۲۵ مهر ماه می توانند آثار خود را به جشنواره ارائه کنند. البته چنین زمان اندکی معمولا زمان استاندارد برای برگزاری هیچ جشنواره ای نیست اما با توجه به اینکه زمان کمی برای برگزاری جشنواره داشتیم مجبور به انتخاب چنین مهلتی بودیم.
دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» بیان کرد: خوشبختانه آغاز این کار با استقبال خوب هنرمندان همراه بود. در کنار آن با صدا و سیما نیز صحبت کردیم که تمامی فیلم های منتخب این جشنواره در این رسانه پخش شود که صدا و سیما هم از این امر استقبال کرد. همراهی گروه داوری این جشنواره که شامل چهره های شناخته شده از جمله رامبد جوان، مریلا زارعی، رضا پورحسین، محمد صالح علا و پیمان قاسم‌خانی است، نشان‌دهنده اهمیت دادن هنرمندان به مسائل و بحران ها است.
رهنما با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره در روز یکم آبان ماه در ایوان شمس برگزار می شود، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که برای این جشنواره رخ داده این است که در نظر داریم تا در مراسم اختتامیه از چهره های شناخته شده سینمایی و ورزشی استفاده کرده و پیام هایی که از این افراد برای مبارزه با بحران آب آماده شده است، پخش شود.
وی ادامه داد: تمامی پیام هایی که از سوی هنرمندان و چهره های شناخته شده در حوزه های مختلف که با موضوع بحران آب جمع آوری شده است، در پردیس های شهر تهران و قبل از شروع هر فیلم به نمایش گذاشته می شود. البته این پیام ها در صورت استقبال در سالن های شهرهای دیگر نیز پخش می شود.
دبیر این جشنواره بیان کرد: خوشبختانه شبکه های مختلف تلویزیونی از جشنواره «گزارش یک نگرانی» استقبال کرده و این شبکه ها نیز خواستار پخش فیلم های برگزیده جشنواره هستند.
وی با اشاره به جوایزی که قرار است در این جشنواره به برگزیدگان ارائه شود، توضیح داد: جایزه ویژه این جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و ۵ میلیون تومان است، همچنین ۳ جایزه ۳ میلیون تومانی و ۶ جایزه یک میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا می شود. در کنار این جوایز شرکت آب و فاضلاب تهران یک بسته کامل لوازم کاهنده مصرف آب نیز اهدا می کند.
رهنما با اشاره به اینکه فیلم هایی که در این جشنواره شرکت می کنند باید از طریق تلفن همراه گرفته شوند، گفت: این جشنواره را به این دلیل به عنوان یک جشنواره موبایلی برگزار کردیم تا نه تنها هنرمندان بلکه همه شهروندان تهرانی نیز بتوانند در این جشنواره حضور داشته باشند. البته بعد از اعلام فراخوان بسیاری از هموطنان ما در سراسر کشور با دبیرخانه تماس گرفته و درخواست کردند تا در این جشنواره حضور داشته باشند که این مساله سبب شد تا این جشنواره را به صورت گسترده برگزار کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره بسیار خوب بوده و آثار بسیاری طی ۲۰ روز گذشته از شهرهای مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.
دبیر جشنواره «گزارش یک نگرانی» بیان کرد: تا امروز هنرمندان بسیاری پیام های خود برای مبارزه با بحران آب را به دبیرخانه ارسال کرده اند که از آن جمله می توان به مجید انتظامی، داریوش ارجمند، لاله اسکندری، ستاره اسکندری، مسعود فروتن و ... اشاره کرد.
رهنما در پایان گفت: در تلاش هستیم تا عمر این جشنواره با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان نرسد و به دنبال آن هستیم تا همچنان با هنرمندان و چهره های شناخته‌شده در ارتباط باشیم تا در زمینه حل بحران آب به ما کمک کنند.

نظر شما