شناسهٔ خبر: 23203 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازنگری نظام آموزشی دانشگاه امیرکبیر

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بازنگری نظام آموزشی این دانشگاه خبر داد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی با اشاره به بازنگری نظام آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دراین باره با دکتر فرجی دانا وزیرعلوم سابق و دکتر نجفی صحبت هایی داشته ایم و درخواست کرده ایم که دست ما را باز بگذارند.

وی ادامه داد: البته قانون دست دانشگاه هایی مثل دانشگاه ما را باز گذاشته است بنابراین قرار است یک بازنگری اساسی در نظام آموزشی دانشگاه داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: سیر تحول نظام آموزش عالی در دنیا بسیار پیشرفت کرده و تکنولوژی های مختلف روی آن اثر گذاشته است و ناگزیر به بازنگری نظام آموزشی هستیم.

وی در خصوص اینکه تمرکز دانشگاه به عنوان دانشگاهی که بیشترین طرح کلان ملی را دارد بیشتر روی توسعه کدام رشته ها است، گفت: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر همه رشته ها اهمیت دارد برخی از رشته ها مانند برق از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و دانشگاه در آن بهترین است.

معتمدی افزود: در رشته برق، ۴ گرایش داریم که در هر ۴ گرایش قطب علمی هستیم، اکثر دانشگاه ها رشته هوا فضا ندارند ولی ما در دانشگاه دارای دانشکده هوافضا هستیم همچنین دارای دانشکده نفت و مهندسی پزشکی نیز هستیم .

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر از معدود دانشگاه هایی است که رشته مهندسی نساجی را ۳۷ سال پیش راه اندازی کرد بنابراین ما در دانشگاه با توسعه و راه اندازی رشته ها نه تنها مشکلی نداریم بلکه تشویق نیز می کنیم .
 

نظر شما