شناسهٔ خبر: 22989 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهتر است رئیس جمهور احکام هیأت امنای دانشگاه‎ها را امضا کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت هیأت امنای دانشگاهها، پیشنهاد کرد که رئیس جمهور احکام این اعضا را امضا کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محمدرضا مخبردزفولی در جلسه ۵۳ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: اگر بخواهیم هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها دارای شان و در مدیریت دانشگاه‌ها مؤثر باشند، باید روند فعلی به منظور حفظ استقلال دانشگاه‌ها اصلاح شود.

وی ادامه داد: البته حق وزرای علوم و بهداشت به منظور انطباق مصوبات هیئت‌های امنا با سیاست‌های کلی و اسنادبالادستی محفوظ خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، گفت: باید به هیئت‌های امنا فضای تنفس و تحرک بیشتری داده شود تا در موضوعات اجرایی دانشگاه‌ها نیازی به دخالت وزارتخانه‌های مربوط نباشد. هیئت‌های امنا می‌توانند با ارائه گزارش‌های مرتب به وزرای مربوطه و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه مدیریت بهینه دانشگاه مربوطه در این زمینه کمک‌رسان باشند.

مخبر دزفولی ادامه داد: در زمینه مسائل مالی هم هیئت‌های امنا می‌توانند ضمن جذب کمک‌های غیردولتی برای دانشگاه مربوطه، بر روند مخارج و هزینه‌ها، نیز نظارت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: با توجه به شأن و جایگاه هیئت‌های امنا، بهتر است امضای احکام اعضای هیئت‌های امنا در وزارتخانه‌های علوم و بهداشت بر عهده رئیس جمهور باشد.

وی افزود: البته در این زمینه باید سازوکار و تدبیری اندیشیده شود تا کار سریع پیش برود.

به گفته مخبردزفولی، در مورد دانشگاه‌های محلی و استانی بهتر است اختیار به وزرای علوم و بهداشت تفویض شود.

نظر شما