شناسهٔ خبر: 22668 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین فروشگاه کتاب به خط فارسی در تاجیکستان راه‌اندازی شد

به همت گروه انتشارات بین‌المللی الهدی، کتابفروشی نوروز، کار خود را در مرکز شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان به عنوان دومین فروشگاه کتاب به خط فارسی، آغاز کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ به همت گروه انتشارات بین‌المللی الهدی، وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتابفروشی نوروز، کار خود را در مرکز شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان به عنوان دومین فروشگاه کتاب به خط فارسی، آغاز به کار کرد.

این کتابفروشی آثار تحقیقی مورد نیاز پژوهشگران در زمینه‌ی ادب کلاسیک و آثار ادبی جهانی و ایرانی، همچنین پژوهش‌های تاریخی و اجتماعی را برای علاقمندان تأمین و عرضه خواهد کرد.

محمد حسن صنعتی، رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان، ضمن دیدار از این فروشگاه کتاب، گفت: ایده‌ی ایجاد این فروشگاه پس از بازدید چندی پیش حمید شاه‌آبادی، رییس انتشارات الهدی از تاجیکستان شکل گرفت.

وی همچنین با تأکید بر فراهم شدن امکان دسترسی علاقمندان تحقیق و اندیشه به فضاهای مجازی و کتابخانه‌های الکترونیک، گفت: مسئولان این کتابفروشی باید تلاش کنند تا با تأمین فصلنامه‌های علمی و معتبر، آخرین تحقیقات کارآمد دانشمندان ایرانی را برای پژوهندگان تاجیک قابل دسترسی کنند.

صنعتی ادامه داد: همچنین می‌توان با عرضه‌ی کتاب‌های ادبی و فکری و فرهنگی آسان‌خوان و برخوردار از نثر و قطع مناسب با علایق کتابخوان‌های جوان و نوجوان، زمینه‌های ارتباط بیشتر این گروه با ادب و اندیشه را فراهم کرد.

وی همچنین توصیه کرد که برای پاسخگویی کامل به مراجعات و نیازمندی‌های اهل علم و فرهنگ، تدابیر کامل اندیشیده شود. بنا بر این توصیه‌ها مقرر شد؛ همراه با گسترش تعاملات دو کشور در چاپ و نشر، پیگیری‌های بیشتری برای وارد ساختن کتب مرجع و دست اول صورت پذیرد.

نظر شما