شناسهٔ خبر: 22409 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یک برنامه استراتژیک برای دانشگاه تدوین کرده‌ایم که در رابطه با این برنامه جلسات متعددی با اساتید داشته‌ایم و از آنها نظرسنجی‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی این دانشگاه که عصر امروز با حضور محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم و جمعی از اساتید و نمایندگان مجلس برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های دانشگاه، تعداد دانشجویان و دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در این دانشگاه ۴۲۵ عضو هیات علمی داریم. برای ۹۰ نفر هم گزینش‌ علمی را انجام دادیم و مراحل استخدام در حال طی شدن است که در این صورت در بحث تعداد نسبت استاد به دانشجو تاثیر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: درآمد اختصاصی در دانشگاه علامه در سال جاری نسبت به سال گذشته قرار است سه برابر شود و یک برنامه استراتژیک برای دانشگاه تدوین شده که در این رابطه نظرسنجی و جلسات متعدد و طولانی با اساتید صورت گرفته است.

سلیمی با اشاره به نقاط ضعف و قوت دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: پراکندگی فضای فیزیکی و کم‌توجهی دستگاه‌ها به حوزه علوم انسانی و اجتماعی یکی از مشکلاتی است که ما با آن روبرو هستیم. در کنار این مسئله رضایت اساتید، دانشجویان و کارمندان برای ما به عنوان نقطه قوتی است که تلاش می‌کنیم رضایت آنها روز به روز بیشتر شود.

وی از ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا در حوزه علوم انسانی به عنوان یک تهدید نام برد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و تلاشی که صورت می‌گیرد این تهدید را از سر راه خود برداریم.

سلیمی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی تعداد دانشکده‌های ما به ۱۴ دانشکده افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم ۳۰ رشته مشترک تاسیس کنیم و به دنبال این هستیم که ۴۵ درصد دانشجویان ما دانشجوی تحصیلات تکمیلی باشند.

وی در ادامه به مشکلات دانشجویان مانند افسردگی و بیماری‌های دیگری که آنها با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: ۴ هزار دانشجو در خوابگاه‌ها داریم. درست است که وضعیت خوابگاه‌ها مطلوب نیست ولی تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه را تحت پوشش قرار دادیم و امیدواریم این تعداد را به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی توانسته‌ایم به عنوان دانشگاه نمونه در حوزه فرهنگی انتخاب شویم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های فرهنگی را دوبرابر کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۷۰۲۰۰۱۵۳۹#sthash.jiLXGZa۶.dpuf

نظر شما