شناسهٔ خبر: 21499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلیل عدم تحرک صنعت چاپ چیست؟

کارشناس صنعت چاپ می‌گوید: صنعت چاپ و نشر مکمل یکدیگرند و در صورت تضعیف یکی، دیگری نیز ضعیف می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ شاهین روحانی کارشناس صنعت چاپ درباره برگزاری جشنواره صنعت چاپ گفت: جشنواره صنعت چاپ هر ساله روح تازه‌ای را در صنعت تزریق می‌کند و صنعتگران چاپ در جشنواره احساس می‌کنند که آثار آن‌ها دیده می‌شوند.

داور پنج دوره از مسابقات تخصصی آثار چاپی در توضیح فواید این مسابقات گفت: یکی از فواید برگزاری مسابقات چاپی این است که چاپخانه‌داران کارهای رقیبان خود را می‌بینند و با مقایسه کار خود با دیگران، متوجه می‌شوند که در چه جایگاهی قرار دارند.

روحانی صنعت نشر را مکمل چاپ خواند و اظهار کرد: دلیل عدم تحرک صنعت چاپ بی رونق بودن صنعت نشر است. این دو صنعت به هم وصل هستند و نقش مکمل را برای یکدیگر دارند و در صورت تضعیف یکی، دیگری نیز ضعیف می‌شود.

روحانی همچنین اظهار کرد: آینده صنعت چاپ در ایران درخشان است، زیرا هم صنعتگران موفقی داریم و هم بازار خوبی در اطرافمان است اما باید مراقب باشیم که این پتانسیل از بین نرود.

شاهین روحانی درباره شرایط سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم گام‌های مثبتی در جهت حذف تحریم‌ها برداشته اما تا زمانی که تحریم‌ها به شکل کامل رفع نشود، سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری ندارند.

این کارشناس صنعت چاپ ورود ماشین‌آلات دسته دوم با کیفیت را مناسب دانست و افزود: در حال حاضر عده‌ای به دلیل اینکه شرکت‌های درجه یک جهان به ما ماشین نمی‌دهند از تجهیز چاپخانه خود منصرف شده‌اند و یا روی به واردات ماشین آلات بی‌کیفیت آورده‌اند اما معتقدم که ماشین آلات دسته دوم درجه یک نیز می‌تواند به ما کمک کند و نیاز کشور را با هزینه‌ای کمتر برطرف کند.

وی ادامه داد: صنعت چاپ در صورت وجود رونق اقتصادی رشد می‌کند زیرا رونق اقتصادی بستر لازم برای پیشرفت هر صنعتی است.

نظر شما