شناسهٔ خبر: 20997 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن به سازمان سنجش اعلام می شود

کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه نتایج آزمون اعطای مدرک به حافظان از سوی سازمان اوقاف تا اواسط شهریورماه به سازمان سنجش اعلام می شود، گفت: براساس توافق به عمل آمده با سازمان سنجش هم تا پایان شهریورماه نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان قرآن کریم، ۷۲۱ داوطلب مرد و زن شرکت کردند که در مجموع از میان ۴۵۲ حافظ خواهر معرفی شده ، ۲۳۳ نفر از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه در این آزمون شرکت کردند.

وی اضافه کرد: ۲۶۹ حافظ برادر نیز از روز گذشته اول شهریورماه آزمون خود را آغاز کردند و تا پایان وقت اداری امروز سوم شهریورماه آزمون این افراد نیز به پایان می رسد که نتایج این آزمون تا اواسط شهرویرماه از سوی سازمان اوقاف به سازمان سنجش اعلام خواهند شد.

میریان گفت: این آزمون در مجموع دارای ۳۰۰ نمره است که ۲۰۰ نمره آن به حسن حفظ اختصاص دارد و ۱۰۰ نمره آن به صحت قرائت شامل ؛ تجوید ، وقف و ابتدا و صوت و لحن اختصاص پیدا می کند که هر داوطلب برای قبولی باید حداقل ۱۶۰ نمره از حسن حفظ و ۷۰ نمره از صحت قرائت کسب کند و سازمان اوقاف به عنوان مجری برگزاری آزمون ، اسامی نفرات پذیرفته با این معیار را برای بررسی نهایی و اعلام نتایج به سازمان سنجش اعلام می کند.

 کارشناس آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه افراد برگزیده در این آزمون مدرک کارشناسی قرآنی دریافت خواهند کرد و افرادی نیز که مدرک کارشناسی علوم قرآنی داشته باشند ، برای ارائه پایان نامه و کسب مدرک کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش به دانشگاهها معرفی می شوند ، گفت: براساس توافق صورت گرفته با سازمان سنجش ، اسامی نفرات برگزیده تا پیش از آغاز مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: سازمان اوقاف تنها مجری برگزاری آزمون است و اعلام نتایج با سازمان سنجش است و داوطلبان برای نتایج به سازمان اوقاف مراجعه نکنند.

نظر شما