شناسهٔ خبر: 20913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهبود مدیریت طرح‌های کلان ملی در دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران گفت: دراین دانشگاه طرحی تصویب شده است که با یک مطالعه علمی، راهکار بهتری برای مدیرت طرح های کلان ملی پیشنهاد شود امیدورایم با این سیاست ها موجب بهبود و افزایش طرح های کلان ملی شویم .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود نیلی احمد آبادی در خصوص فعالیت های دانشگاه تهران در حوزه پژوهش گفت: دراین زمینه دانشگاه تهران یکی از دانشگاه‌های  پیشرو است.

وی ادامه داد: این دانشگاه حجم قراردادهای کاربردی گسترده ای با دستگاه‌ها و موسسات مختلف داشته و پژوهش های کاربردی متعددی را با وزارتخانه‌ها و سازمانهای مختلف انجام داده است.

سرپرست دانشگاه تهران افزود: دانشگاه در این زمینه عملکرد خوبی داشته اما با آن حد مطلوب هنوز فاصله دارد که بخشی از آن به ساختار درونی دانشگاه و بخشی هم به سیاست های کشور باز می گردد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران در هر دو زمینه دنبال ارایه پیشنهاد و راهکارهایی است که بتواند بخش زیادی از سرمایه های کشور را در حوزه‌های مختلف جذب فعالیت های پژوهش های کاربردی دانشگاه کند و به این ترتیب هم مشارکت دانشگاه را در حل مسائل کشور گسترش داده و هم منابع مالی مورد نیاز دانشگاه را برای فعالیت ها تامین کند. 

نیلی احمدآبادی در خصوص طرح های کلان پژوهشی دانشگاه نیز گفت: درزمینه پژوهش های کلان هم دانشگاه تهران با تشکیل دفتر طرح های کلان قصد دارد طرح کلانی که به این دانشگاه ارایه شده است را تا حدی بهتر مدیریت کند.

وی افزود: در شورای عالی عتف نیز مقررشده است که در روش اجرای طرح های کلان بازنگری انجام شود. همچنین در دانشگاه تهران طرحی تصویب شده است که با یک مطالعه علمی راهکار بهتری برای مدیرت طرح های کلان ملی پیشنهاد کند امیدورایم با این سیاست ها موجب بهبود و افزایش طرح های کلان ملی شویم.

نظر شما