شناسهٔ خبر: 20705 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وقایع انقلاب 25 ژانویه فیلم می‌شود

«به وقت قاهره» جدیدترین فیلم سینمای مصر درباره انقلاب 25 ژانویه است که در آن تاثیر جامعه و محیط مصر از این تغییرات سیاسی و اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود. .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛  ، آخرین تولید سینمای مصر درباره انقلاب این کشو که در دست تولید است فیلم سینمایی «به وقت قاهره» است که داستان آن را «امیر رمسیس» نوشته و خود آن را کارگردانی خواهد کرد.

سامح العجمی نیز تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را بر عهده دارد و نکته جالب این است که تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم هر دو پس 13 سال بار پس فیلم «اولین ثانوی»(2001)  بار دیگر در کنار هم قرار می‌گیرمد.

قرار است تصویربرداری این فیلم در روزهای آینده آغاز شود و به زودی نیز نشستی مطبوعاتی در این باره در قاهره برگزار شود.

داستان فیلم سینمایی «به وقت قاهره» به نوشته پایگاه سینمایی «السینما» این چنین است: فیلم در یک روز می‌گذرد و در آن داستان زندگی انسان‌هایی ارائه می‌شود؛ این داستان‌ها از 25 ژانویه تا 30 ژوئن(روز عزل مرسی) را روایت می‌کند و تاثیر جامعه و محیط مصر از این تغییرات سیاسی و اجتماعی به تصویر کشیده می‌شود.

قرار است در این فیلم السوریة کنده علوش، ایتن عامر، سمیر صبری، کریم قاسم، نور الشریف ومیرفت امین بازی کنند.

 امیر رمسیس کارگردان مستند جنجالی «یهودیان مصر» است که داستان 12 یهودی مصری که در نیمه دوم دهه 50 میلادی مجبور به ترک مصر شده و زندگی در فرانسه شدند، روایت می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما