شناسهٔ خبر: 20581 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هنر تلاوت قاریان ایرانی باید در عرصه بین المللی به منصه ظهور برسد

مدیر تبلیغات بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه هنر تلاوت قاریان ایرانی باید در عرصه بین المللی به منصه ظهور برسد، گفت: نخستین کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران 16 شهریورماه به حج تمتع اعزام می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، "مجید آخوندزاده " مدیر تبلیغات بعثه مقام معظم رهبری در جمع اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع گفت: از لحاظ پراکندگی اعزام امسال از ۱۰ استان قاری اعزامی خواهیم داشت و ۱۴ قاری برجسته ، یک گروه تواشیح ۵ نفره و یک حافظ کل قرآن در این گروه قرار دارد. همانند سال گذشته از وجود قاریان برجسته در موسم حج استفاده خواهیم کرد و برنامه های سال گذشته گویای فعالیت این عزیزان در مقاطع مختلف است.

آخوند زاده با یادآوری نقش و جایگاه معنوی و ممتاز حج برای کاروان قرآنی اظهار داشت: با برنامه ریزی های بعثه مقام معظم رهبری و تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از قاریان، جلسات محفل انس بیش از پیش در این سفر معنوی در نظر گرفته شده و برنامه هایی نظیر شبی با قرآن در مکه و مدینه برای قاریان پیش بینی شده است.

آخوندزاده متذکر شد: قرار است هر شب در طبقه دوم مسجد الحرام برنامه های قرآنی به صورت جمع خوانی، تک خوانی و تواشیح در ایام حج برگزار شود و امیدواریم در این مراسم قاریان بار اولی طوری رفتار کنند که برای دیگران الگو قرار بگیرند، همانطوری که در سال های گذشته قاریان عزیزالگو بوده اند.

مدیر تبلیغات بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به محدودیتهای کشور عربستان، کاهش تعداد زائران ایرانی را متذکر شد و افزود: به علت همین فشارها و طولانی شدن زمان اعزام، تعداد افراد در بعثه نیز کاهش یافته است.

آخوندزاده تصریح کرد: ما تلاش کرده ایم با استفاده از زائران علاقه مند در مقابل کاهش نیرو در بعثه مقابله کنیم و برای محورهای مختلف دعای کمیل نیز از آنها استفاده کنیم، لذا با همکاری قاریان عزیز بتوانیم برنامه های جذاب قرآنی را در این سفر معنوی به اجرا بگذاریم.

وی رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی را خواستار شد و گفت: قاریان باید به صورت جمعی و با هماهنگی در مراسم و برنامه ها حضور داشته باشند.

آخوندزاده برقراری ارتباط با شیعیان سایر کشورها را در ایام مراسم حج را مورد اشاره قرار دارد و افزود: جلسات مسجد الحرام مهمترین برنامه در این سفر معنوی است و اجرای برنامه جمع خوانی می تواند اثر بسیار زیادی را روی حجاج داشته باشد. داشتن آشنایی بیشتر با جغرافیا ، تاریخ و فرهنگ کشور عربستان برای قاریان بار اولی الزامی است.

وی خواستار بهره گیری مناسب قاریان از این سفر معنوی شد و گفت: این طور نیست که همیشه این سفر مهیا باشد چرا که زائرانی هستند که مدت های زیادی در انتظار به سر می برند و این طور نیست که هر وقت شخص اراده کند می تواند اعزام شود .

آخوندزاده خطاب به قاریان گفت: شما از بین هزاران نفر انتخاب شده اید و قرعه این سفر الهی  به نام شما درآمده است چرا که قاری در کشور ما زیاد است اما این اکنون توفیق نصیب شما شده است و قدر این نعمت را بدانید.

وی در پایان انجام کارها با نیت رضای خدا را به اعضای کاروان نور توصیه کرد و گفت: اگر هر کاری با نیت رضای خدا انجام شود، اجر آن مضاعف خواهد شد.

نظر شما