شناسهٔ خبر: 20514 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برنامه سرپرست دانشگاه تهران درباره واحدهای پولی دانشگاه

سرپرست دانشگاه تهران از تعیین یک هیات از اساتید باتجربه و صاحب نظر برای بررسی وضعیت پردس های بین الملل این دانشگاه خبر داد و گفت: پردیس ها می توانند یک فرصت باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود نیلی احمد آبادی در خصوص فعالیت پردیس های بین الملل و اینکه به جای دانشجوی خارجی دانشجویان ایرانی در این پردیس ها مشغول تحصیل هستند، گفت: رسالت پردیس های بین الملل فقط این نیست که دانشجوی خارجی پذیرش کند بلکه می تواند دانشجوی ایرانی داشته باشد ولی فعالیت قویی در بخش بین الملل داشته باشد.

وی ادامه داد: یک هیات از اساتید باتجریه و صاحب نظر تعیین شده اند که زیرنظر معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه با کمک مدیران پردیس‌ها مسایل مربوط به آن پردیس ها را بررسی می کنند.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از دلایل شکل گیری پردیس‌ها، مشکلات مالی دانشگاه‌ها است که این مساله هم باید بررسی و حل شود.

وی درخصوص اینکه آیا بهتر نبود دانشگاه تهران به جای کسب درآمد از پردیس ها از مجاری دیگر اقدام به کسب درآمد می کرد، گفت: پردیس های بین المللی می توانند یک فرصت باشند. دانشگاه تهران ، دانشگاه بسیار بزرگی است و تغییر فرایند ها و پیاده سازی روش های جدید می تواند مشکل باشد درحالی که پردیس ها این زمینه را به عنوان نهاد جدید فراهم می کنند و می توانند محلی باشند برای توسعه همکاری های بین المللی، مهم این است که ما چگونه از این فرصت استفاده کنیم.

وی افزود: به هرحال سیاست وزارت علوم توسعه تحصیلات تکمیلی است و یک نیاز جامعه بوده و دانشگاه ها باید به این نیاز پاسخ دهند.

نظر شما