شناسهٔ خبر: 20097 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابراهیمی‎ترکمانی: تعامل نمایندگی‌های جامعة المصطفی(ص) و رایزنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیار کارساز باشد

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران جامعةالمصطفی(ص) بر افزایش ارتباط اين سازمان با نمایندگان جامعةالمصطفی(ص) در داخل و خارج از کشور تأکید كرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،در هشتمین اجلاس سراسری نمایندگان و مدیران جامعةالمصطفی با اشاره به اعتماد سازمان تحت امرش به رسالت اين جامعه، بر افزایش ارتباط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با نمایندگان جامعة المصطفی(ص) در داخل و خارج از کشور تأکید كرد.

ابراهيمي‌ تركمان یکی از وظایف اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را زمینه‌سازی برای رشد فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) دانست و ابراز كرد: علاقه و اشتیاق فراوانی برای همکاری و تعامل سازنده با جامعةالمصطفی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وجود دارد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تعاملات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان را دارای مشتراکات و افتراقاتی دانست و گفت: باید تلاش كنیم تا فعالیتهای بین‌المللی خود را در قالب وجوه مشترک میان کشورها دنبال كنيم تا امکان تبادل دو سویه‌ کارآمد فراهم شود.

وی قرار گرفتن فعالیت‌های جامعةالمصطفی در قالب اسناد بالادستی فرهنگی را راه‌گشا دانست و خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با قریب به هشتاد کشور موافقت‌نامه‌ فرهنگی که از بالاترین اسناد قانونی به شمار می‌آید، امضاء كرده است. در این موافقت‌نامه‌ها، بندهای آموزشی گنجانده شده که ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت‌های جامعةالمصطفی ایجاد می‌كند.

عضو هیئت امنای جامعةالمصطفی(ص) مبادلات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کشورهای مختلف را ظرفیت مناسب دیگری برای اين جامعه دانست و افزود: جامعةالمصطفی(ص) دارای ثروت ارزشمندی از نظر نیروی انسانی و محتواست و تعاملات میان نمایندگی‌های جامعةالمصطفی و رایزنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

دکتر ابراهیمی ترکمان در پایان سخنان خود ضمن بررسی دیگر حوزه‌های ممکن برای افزایش تعامل میان جامعةالمصطفی(ص) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از آمادگی این سازمان برای همکاری با دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در کشورهای مختلف خبر داد.

نظر شما