شناسهٔ خبر: 19894 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تازه ترین کتاب محقق داماد نقد و بررسی می‌شود

کتاب «الهیات محیط زیست» آیت‌الله محقق داماد که به تازگی منتشر شده است، این هفته با حضور اساتید حوزه فلسفه در شهر کتاب مرکزی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی شهر کتاب مرکزی؛ کتاب «الهیات محیط زیست» آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به تازگی منتشر شده است.  مولف در این اثر تلاش کرده تا بحث بحران محیط زیست را از منظر الهیات، فقه، فلسفه و ادیان بررسی کند.

کتاب حاضر در ۱۱ بخش سامان یافته است و موضوع محیط زیست با دیدگاهی الهیاتی از وجوه مختلف مورد کاوش قرار گرفته و در بخشی از کتاب به دیدگاه قرآن درباره‌ محیط زیست و سوگندهای قرآنی به مظاهر طبیعت پرداخته و در تفسیر آیات مربوطه به نظر برخی از شاعران و فیلسوفان مسلمان مانند سعدی، ابن‌سینا، ملاصدرا، فارابی و علامه طباطبایی اشاره کرده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «الهیات محیط زیست» با حضور غلامرضا اعوانی، شهین اعوانی، هومان لیاقتی و محقق داماد، اساتید حوزه فلسفه و اندیشه کشور برگزار می‌شود.

این نشست سه‌شنبه (14 مرداد) ساعت 16:30 در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما