شناسهٔ خبر: 19055 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان در کلاس‌های ورزشی شرکت کنند

کارشناسان آموزشی توصیه می‌کنند شرکت کردن دانشجویان در کلاس‌های ورزشیِ دانشگاه، راهکار موثری برای افزایش نمرات و بازده تحصیلی آنهاست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ تیمی از متخصصان دانشگاه دولتی «میشیگان» برای دانشجویانی که از دستیابی به نمرات موردنظر خود ناکام هستند، راه‌حل جدیدی را ارائه کردند. آنها معتقدند که اختصاص وقت بیشتر برای درس خواندن در سالن‌های مطالعه یا کتابخانه‌ دانشگاه‌ به افزایش نمرات دانشجویان کمک نمی‌کند اما در عوض اختصاص وقت بیشتر برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی دانشکده و انجام فعالیت‌های ورزشی به دانشجویان انگیزه می‌دهد زمان بیشتری در این محیط آموزشی حضور داشته باشند و در نهایت این فاکتور در بهبود نمرات درسی آنها مؤثر واقع می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد دانشجویانی که در طول سال‌های اول و دوم کالج عضو فعالیت‌های ورزشی و باشگاه‌های بدنسازی می‌شوند در مقایسه با دانشجویانی که در این فعالیت‌ها شرکت نمی‌کنند، میانگین نمرات بالاتری دارند. آنها همچنین دریافتند دانشجویانی که عضو باشگاه‌های ورزشی هستند مدت بیشتری در کالج می‌مانند و میزان ابقاء و استمرار تحصیلی آنها ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

این بدین معناست که شرکت در کلاس‌های ورزشی دانشگاه، انگیزه قوی برای دانشجویان است تا تحصیلات خود را تا سال سوم کالج نیز ادامه دهند. این مطالعه نشان داده است دانشگاه‌هایی که امکانات ورزشی و تفریحی کافی دارند می‌توانند میزان ابقاء و بازده تحصیلی دانشجویان خود را بهبود دهند.

یافته‌های جدید کارشناسان تاییدی بر این فرضیه قدیمی است که ایجاد شرایطی که دانشجویان را به دانشگاه وصل کند سبب افزایش موفقیت تحصیلی شده و انگیزه ادامه تحصیل را تقویت می‌کند. نتایج این مطالعه در مجله‌ Recreational Sports منتشر شده است.

نظر شما