شناسهٔ خبر: 19000 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مجلس: دانشگاه باید از جولان گروه های افراطی سیاسی به دور باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر ایجاد آرامش در فضای علمی کشور، دانشگاه ها و آموزش و پرورش گفت: این مراکز باید از جولان گروه های افراطی سیاسی به دور باشد زیرا این سم مهلک حرکت علمی کشور را متوقف خواهد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا، «ابوالقاسم خسروی سهل آبادی» در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: بازخوانی رهنمودهای ایشان یک ضرورت عقلی، شرعی و حیاتی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نگاه همراه با بصیرت به اوضاع زمان، جهان و منطقه به ما نشان می دهد که به معنای واقعی کلمه در مقطعی حساس و یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم لذا باید قوی باشیم و بنا به فرمایش رهبر انقلاب عناصر قدرت را بشناسیم.

خسروی، روحیه و امید، کار و تلاش و همچنین شناخت رخنه های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را از عناصر قدرت دانست و تاکید کرد که این رخنه ها بعد از شناسایی باید بسته شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر این که مسوولان و کارگزاران نظام اسلامی باید با بصیرت، وحدت و مدیریت جهادی مانع ایجاد رخنه های اقتصادی فرهنگی و امنیتی باشند، افزود: در این عرصه رسالت خواص بسیار عظیم است.

خسروی با یادآوری این که «دشمن از دشمنی خود دست برنمی دارد» اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز در رفتار استکبار جهانی یک روز خیرخواهی برای ملت ایران در کارنامه سیاه سردمداران آمریکا وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: نقشه جدید طراحان زر و زور و تزویر حاکم بر دنیا پس از تحریم های ضدانسانی ، تهدید و تطمیع، به اشتباه انداختن دستگاه محاسباتی ماست.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس ادامه داد: امروز که ما به عنوان وارثان حکومت صالحان و انبیاء و شهدا در نبرد با جبهه شیطان و استکبار به دنبال تحقق آرمان های بزرگ پیامبران و اولیای الهی هستیم باید با تمسک به ولایت اهل بیت (ع) و بصیرت از دام های تهدید، تطمیع و اغوای شیاطین، جن و انس در امان باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود به موضوع حرکت علمی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت علمی کشور با تلاش دانشمندان و دانشجویان با شتاب زیادی طی مسیر می کند و آینده ملت و اقتدار نظام را تضمین می کند.

خسروی با تاکید بر این که یکی از نقشه های خطرناک دشمن توقف حرکت علمی ایران است، افزود: در عرصه جهاد فرهنگی باید با تکیه بر نیازهای اساسی کشور تولید علم و پیوند دانشگاه و مراکز تولید گسترش مهارت و دانش از اولویت ها باشد.

وی در ادامه بر ایجاد آرامش در فضای علمی کشور، دانشگاه ها و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این مراکز باید از جولان گروه های افراطی سیاسی به دور باشد زیرا این سم مهلک حرکت علمی کشور را متوقف خواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس افزود: دانشگاه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد کشور باشگاه سیاسی تفکرات افراطی احزاب نیست.

خسروی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به کارگزاران نظام مبنی بر این که «...حرکت را بر اساس اصول انقلاب تنظیم کنید ؛ از حاشیه سازی پرهیز کنید و به حل مشکلات مردم بپردازید...» اشاره کرد و افزود: بدون تردید حرکت بر اساس اصول انقلاب ما را از رفتارهای سیاسی افراطی و قبیله ای و حب و بغض های جناحی و حاشیه سازی های موهوم و مذموم برحذر خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هشدار علمدار بصیرت و بیداری و ناخدای کشتی انقلاب باید نصب العین ما باشد که فرمود «مراقب باشید جریان های مومن را با شعار اعتدال کنار نزنند».

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در پایان در تذکری به رییس جمهوری و وزیر کشور از توقف اجرای تقسیمات کشوری انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که قانون صراحت دارد که روستاهای بالای 4 هزار و 500 نفر باید به شهر ارتقا یابند.

نظر شما