شناسهٔ خبر: 18848 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتخاب اعضای هیات امنا با مشارکت دانشگاهیان

وزیرعلوم تحقیقات و فناوری با اشاره به سیاست وزارت علوم در زمینه هیات امنای دانشگاه‌ها گفت: مشارکت دادن همه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها از سیاست های وزارت علوم است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، جلسه 50 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز گذشته به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این جلسه گزارشی از اقدامات این وزراتخانه پیرامون موضوع «ساماندهی اختیارات و وظایف هیات‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی» ارائه داد.

وزیر علوم در این باره گفت: طبق قانون تشکیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 1383، این وزارتخانه مسئول تدوین آئین نامه‌های مربوطه به موضوع هیات‌های امنای دانشگاه‌ها است و اقدامات خود را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: سیاست وزارت علوم در این زمینه، مشارکت دادن همه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در انتخاب اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها است و در عین حال مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این زمینه لازم‌الاتباع خواهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در این جلسه خواستار تسریع در روند ساخت «موزه علم و فناوری» شد.
 

نظر شما