شناسهٔ خبر: 18796 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجری برنامه مشاعره دو کتاب جدید در دست انتشار دارد

اسماعیل آذر از سپردن 2 کتاب جدید خود با محور موضوعات «الهی‌نامه عطار نیشابوری» و «شرایط پسااستعماری و متون ادبی»، به انتشارات سخن خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ اسماعیل آذر نویسنده و محقق با اعلام این خبر گفت: به تازگی 2 اثر جدیدم را به انتشارات سخن سپرده‌ام که یکی از آن‌ها کتابی در بررسی الهی‌نامه عطار نیشابوری در نظریه نشان‌ معناشناسی گرمف و ژرار ژنه است و اثر حکایت‌های برجسته الهی‌نامه را با مربع معناشناسی گرمف می‌سنجد.

وی افزود: نتیجه‌ای که این کتاب می‌گیرد،‌ این است که اکثر حکایت‌های کتاب عطار، قابل تطبیق با مربع معناشناسی گرمف است. این کتاب به تازگی در 400 صفحه، در مسیر چاپ قرار گرفته است.

این محقق در ادامه گفت: اثر دیگری که به این ناشر تحویل داده‌ام، کتابی درباره استعمار و فرهنگ است. این کتاب، اثری درباره روزگار پسااستعماری با توجه به متون ادبی از جمله نویسندگانی چون جلال آل احمد است. کشورهای استعمارگر پس از استعمار کشورهای کوچک‌تر از طریق تهاجم یا به زور سال‌ها، از کشورهای مستعمره، بهره‌برداری می‌کردند اما پس از استقلال هنوز سعی در تخریب آرمان‌ها و مبانی دیگر کشورها دارند و این تخریب همچنان ادامه دارد. به همین دلیل 2 نیروی قدرت و مقاومت زایش پیدا می‌کند و این است که کشورهایی که همیشه مستعمره بوده‌اند، در مقابل قدرت‌های استعمارگر مقاومت نشان می‌دهند.

آذر گفت: کشور ما با این‌که هیچ‌وقت مستعمره نبوده، اما استعمارگران همچنان از طریق ادبیات، موسیقی، مد و ... سعی در تخریب فرهنگ‌های محلی آن دارند. قصدشان هم جایگزین‌ کردن تدریجی فرهنگ خودشان است. این موضوعی است که محور اصلی کتاب مورد نظر است. این کتاب را هم به تازگی به انتشارات سخن سپرده‌ام و در تدارک چاپ است.

نظر شما