شناسهٔ خبر: 18751 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست سابق امیرکبیر: 8 سال تلاش کردیم که فشارها به بدنه دانشگاه وارد نشود

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیرگفت: طی 8 سال گذشته با فشارها و مسائل مختلفی روبرو بودیم اما همواره سعی کردیم این نوع مسائل به بدنه دانشگاه وارد نشود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر علیرضا رهایی، رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تودیع خود که با حضور سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون پارلمانی و وزارت علوم برگزار شد گفت: فعالیت های دانشگاه در حوزه های مختلف طبق سند چشم انداز 20 ساله ، سند نوآوری و سند فرهنگی و طرح توسعه کالبدی و عمرانی دانشگاه دنبال می شد.

وی با بیان اینکه طبق سند 20 ساله دانشگاه قرار بود این دانشگاه طی سال های آینده جزء 300 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد، افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی سال های 2013 و 2014 جزء 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در سال 2014 در بین دانشگاه های کشور نیز رتبه برتر و نخست را کسب کرد.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: طی 8 سال گذشته با فشارها و مسائل مختلفی روبرو بودیم اما همواره سعی کردیم این نوع مسائل به بدنه دانشگاه وارد نشود.

رهایی با اشاره به تحصیل 14 هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: نسبت دانشجویان کارشناسی ارشد به دانشجویان کارشناسی سه به یک نفر است بنابراین 58 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: در سال 83 تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه 415 نفر بود که درحال حاضر 516 عضو هیات علمی تمام وقت در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بهبود سرانه نسبت کارمند به دانشجو در این دانشگاه گفت: طی سال های گذشته سرانه نسبت کارمند به دانشجو در این دانشگاه بهبود یافته و اکنون این شاخص یک به 18 است.

رهایی تاکید کرد: تعداد پژوهشکده های این دانشگاه در سال 83 از 4 پژوهشکده به 32 پژوهشکده و از 4 قطب علمی به 16 قطب علمی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد مقالات نمایه شده این دانشگاه از 300 مقاله در سال 83 به 1400 مقاله در حال حاضر رسیده است.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به انجام پروژه های ابررایانه و ماهواره آت ست در این دانشگاه گفت: این دانشگاه بیشترین سهم را در اجرای طرح های کلان ملی دارد.

رهایی با اشاره به انعقاد 32 تفاهم نامه بین المللی طی سال های گذشته در این دانشگاه بیان داشت: براساس این تفاهم نامه ها دوره های مشترک، همکاری با دانشگاه های منطقه و پذیرش دانشجوی خارجی محقق شده است.

نظر شما