شناسهٔ خبر: 18749 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه امیرکبیر: خطوط قرمز باید شفاف اعلام شود

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: خطوط قرمز باید به صورت شفاف مشخص و اعلام شود، اگر دانشجویان علیه من شعار دهند از دید من این عمل جرم بشمار نمی رود، باید در مقابل این گونه رفتارها برخورد مناسب و پدرانه داشته باشیم. باید بدانیم هر عمل خلافی عمل مجرمانه نیست و نباید با خشونت با آن برخورد شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم تودیع دکتر رهایی، ریاست سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برنامه ای عمل کردن در دانشگاه از اولویت ها است و باید هر حوزه دارای یک برنامه اصلی باشد و بنا داریم برنامه ها به صورت کمی تعریف شوند تا بتوانیم آنها را ارزیابی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای راهبردی دانشگاه شاهد زحمات و فعالیت های دکتر رهایی، رییس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بودم بنابراین از زحمات ایشان و همکارانشان تشکر می کنم.

معتمدی اضافه کرد: همه ما از یک خانواده هستیم و قبل از قبول مسئولیت همگی به عنوان معلم شناخته می شویم.

راه حل برخورد با دانشجو تنبیه نیست
معتمدی با بیان اینکه جو دانشجویی باید به درستی شناخته شود، افزود: راه حل برخورد با دانشجویان تنبیه نیست بلکه باید ارتباط نزدیک تری با دانشجویان داشته باشیم.

شعار دانشجویان علیه من جرم به شمار نمی رود
وی با بیان اینکه باید خطوط قرمز به صورت شفاف مشخص و اعلام شود، گفت: اگر دانشجویان علیه من شعار دهند از دید من این عمل جرم بشمار نمی رود ، زیرا بخشی از این رفتارها حق و بخشی به دلیل شرایط سنی دانشجویان است بنابراین ما باید در مقابل این گونه رفتارها برخورد مناسب و پدرانه داشته باشیم. باید بدانیم هر عمل خلافی عمل مجرمانه نیست و نباید با خشونت با آن برخورد شود.

تعریف فعالیت های فرهنگی و سیاسی ویژه دانشجویان
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به لزوم تعریف زمینه فعالیت ها در دانشگاه ها گفت: بهتر است برای دانشجویان کارهای فرهنگی و سیاسی ایجاد کنیم و از تعریف این نوع کارها نباید نگران باشیم.

حرکت براساس توسعه علمی
دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تمام پستی و بلندی ها و بازتاب هایی که از عملکردش وجود دارد به عنوان دانشگاهی با تجربه در کشور و جهان شناخته می شود.

وی تصریح کرد: بیشتر از رفت و آمدها دو موضوع اخلاق و انصاف برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر مهم است.

صدیقی بیان داشت: باید تلاش کنیم در یک دانشگاه آرام و با نشاط توسعه علمی را هدف اصلی خود قرار دهیم و براین اساس حرکت کنیم.

نظر شما