شناسهٔ خبر: 18592 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انجام اصلاحات ساختاری در دانشگاه امیرکبیر

سرپرست جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه رئوس برنامه های آموزشی این دانشگاه آماده شده و بزودی اعلام خواهد شد گفت: بنا داریم اصلاحات ساختاری را در همه بخش های این دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی با بیان اینکه رئوس برنامه های مدنظر برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهیه شده است اظهار داشت: این برنامه ها را که در مقاطع مختلف آموزشی و تحقیقاتی و مسائل دانشجویی و بحث های سیاسی و فرهنگی است با معاونان، روسای دانشکده ها و اعضای هیات علمی به اشتراک می گذاریم و نتایج قطعی آن را به زودی اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی برنامه های اجرایی زمان بر است و نیاز به اخذ مشاور دارد افزود: چنانچه بخواهیم کار اساسی در دانشگاه انجام دهیم باید از پشتوانه کارشناسی قوی بهره مند شویم که این موضوع با برپایی چند جلسه محدود امکان پذیر نیست و پس از گرفتن مشاور و بررسی های مدون، نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

معتمدی گفت: بنا داریم اصلاحات ساختاری را در همه بخش های دانشگاه داشته باشیم؛ همانطور که در حوزه محتوای آموزشی اتفاقات مهمی در دنیا افتاده ما نیز باید در بخش آموزش نسبت به بومی سازی محتوا اقدام کنیم؛ از طرفی شاهد ایجاد تکنیک های جدید در حوزه آموزش و تحقیقات و استفاده از فناوری در دنیا هستیم که این در این زمینه دانشگاههای ما عقب هستند و باید از فناوری اطلاعات در آموزش استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مهمترین اهداف مدنظر برای این دانشگاه را ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بین دانشگاههای دنیا عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم با یک جهش چشمگیر، خود را به شاخص های بین المللی نزدیک کرده و رتبه مان را بالا بیریم.

وی گفت: برخی از برنامه های مدنظر برای دانشگاه امیرکبیر برای ورودی های جدید این دانشگاه در مهرماه اعلام خواهد شد و برخی از قوانین نیز درازمدت بوده و اعلام آن زمان بر است.

 

نظر شما