شناسهٔ خبر: 18516 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیاست‎های ابلاغی رهبری فصل الخطاب است

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیاستهای ابلاغی رهبری از سوی مقام معظم رهبری را فصل الخطاب عنوان کرد و با بیان اینکه در این سیاستها تمامی اهداف توسعه ای به خوبی دیده شده است، گفت: در حوزه اجرا برای تحقق اهداف و برنامه های بلندمدت و میان مدت نظام در تمامی حوزه ها ضعف هایی وجود دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سید احمد معتمدی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها با اشاره به اینکه مسائل موردنظر رهبر انقلاب در سیاستهای کلی نظام از سوی ایشان ابلاغ شده است، اظهار داشت: سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف کاملا روشن است و سخنرانی ها تاکید بر این مسائل است؛ براین اساس مجلس در این زمینه موظف به قانونگذاری است و دولت نیز موظف به اجرا در این چارچوب است.

وی با بیان اینکه ممکن است برداشتها از سخنرانی های رهبر انقلاب متفاوت باشد، ادامه داد: اما زمانی که نظرات و حساسیتهای ایشان به شکل قانون و سیاستهای اجرایی در می آید، همه چیز بسیار روشن و واضح خواهد بود.

معتمدی با تاکید براینکه دانشگاهها باید  در چارچوب سیاستهای کلی ابلاغی رهبری اقدام کنند گفت: وظیفه اصلی دانشگاهها پرداختن به علم و توسعه علم در کشور است که با اجرای این شعار می توان به توسعه صنعت کشور دست یافت.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشکل موجود را مربوط به اجرای برنامه های تعریف شده عنوان کرد و افزود: در تعریف سیاستهای کلان و برنامه های پنج ساله کشور مشکلی وجود ندارد و اهداف خوبی در این زمینه دیده شده است آنچه که هم اکنون نه تنها حوزه آموزش عالی و علوم و تحقیقات و فناوری با آن درگیر هستند بلکه در همه کشور نیز مشاهده می شود اجرای این اهداف است.

وی مشکل اصلی را عدم اجرای برنامه های دراز مدت و میان مدت عنوان کرد و گفت: باید برنامه های اجرایی در راستای سیاستهای کلان نظام تعریف شود.

نظر شما