شناسهٔ خبر: 18307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارکسترها از شهریور تمرین خود را آغاز می‌کنند

پیروز ارجمند گفت: تمرین ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران در ماه شهریور آغاز می‌شود و تا آن زمان آزمون‌ها برگزار شده و مراحل اداری نیز طی شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ انتظار برای بازگشت ارکسترهای ملی و سمفونیک به صحنه کمی به درازا کشیده شده است. بسیاری هنوز هم منتظرند تا ببینند نخستین اجرای ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران چه زمانی برگزار می‌شود.

برای پیگیری وضعیت ارکسترها به سراغ پیروز ارجمند رفتیم تا آخرین وضعیت آماده‌سازی ارکسترها را پیگیری کنیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آزمون ورودی برای انتخاب نوازندگان ارکستر ملی تمام شده اما آزمون ارکستر سمفونیکف، هم‌اکنون در حال برگزاری است.

وی با اشاره به زمان آغاز تمرین ارکسترها گفت: تمرینات ارکسترها در ماه شهریور آغاز می‌شود. تا آن زمان آزمون‌ها برگزار شده و مراحل اداری طی می‌شود.

ارجمند با ارشاره به علت تعویق در برگزاری آزمون‌ها اظهار کرد: استقبال از آزمون ارکسترها بسیار زیاد بود، به گونه‌ای که تقاضاهای بسیاری از سوی نوازندگان شهرستان به دست ما رسید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که برگزاری آزمون‌ها را دو هفته به تعویق بیندازیم تا علاقه‌مندان بیشتری فرصت حضور در آزمون را داشته باشند.

وی درباره اعلام نتایج آزمون‌ها گفت:‌ اکنون که آزمون ارکستر ملی برگزار شده و آزمون ارکستر سمفونیک هم در حال برگزاری است؛ تعداد شرکت‌کنندگان آنقدر زیاد است که اعلام نتیجه آزمون‌ها به زمان بسیاری نیاز دارد. به همین دلیل این روند تا شهریور ادامه دارد.

مدیر کل دفتر موسیقی با اشاره به تعطیلی ارکسترها در ماه مرداد اظهار کرد: مرداد ماه در همه جای دنیا فصل تعطیلی ارکسترها است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا آزمون‌ها در فضایی آرام و در زمان بیشتری برگزار شوند و پس از آن نیز ما زمان مناسبی برای اعلام نتایج داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما