شناسهٔ خبر: 18240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بحران آب گریبان دانشگاه اصفهان را هم گرفت

مدیرکل دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: بحران آب برای شهر اصفهان است نه برای دانشگاه اصفهان، از همین رو دانشگاه نیز بی تاثیر از شرایط شهر نیست و این بحران گریبانگیر ما نیز شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سالار فرامرزی در خصوص عدم اسکان دانشجویان و عدم برگزاری ترم تابستان در دانشگاه اصفهان به علت مواجه بودن با بحران کمبود آب گفت: طی ۱۰ سال گذشته دانشگاه اصفهان در هیچ سالی ترم تابستان نداشته است و این مساله ارتباطی به کمبود آب ندارد.

وی ادامه داد: بحران آب برای شهر اصفهان است، نه برای دانشگاه اصفهان، که دانشگاه نیز بی تاثیر از شهر نیست، ضمن اینکه در بحث خوابگاه‌های دانشگاه، فقط مساله بحران آب نیست موضوع تعمیرات خوابگاهی تابستانه است که هرسال انجام می شود.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه اصفهان افزود: هر سال در اسکان دانشجویان محدودیت‌هایی وجود دارد بنابراین هرسال تنها یک خوابگاه دخترانه و یک خوابگاه پسرانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری واجد شرایط پیش بینی می شود.

محمد علی یوسفی - معاون اداره روابط عمومي دانشگاه اصفهان نیز در این خصوص گفت : دانشگاه اصفهان مشکل آب دارد چون شهر اصفهان دارای مشکل آب است بنابراین عجیب نیست که دانشگاه نیز دچار بحران شود.

وی ادامه داد: دانشگاه دو چاه داشته که از آنها استفاده می کرده و اکنون خشک شده است و بیش از ۱۰۰ متر آب آن پایین رفته است اکنون با اداره آب و فاضلاب و استانداری هماهنگی هایی شده ولی با توجه به وضعیت موجود این امکان وجود نداشته که از دو چاه بهره برداری جدی تری صورت گیرد.

معاون اداره روابط عمومي دانشگاه اصفهان در خصوص اسکان دانشجویان در تابستان در خوابگاه‌ها افزود: دانشگاه اصفهان در تابستان تعطیل بوده و امکان اسکان دانشجویان نیست اما با این وجود، معاونت دانشجویی دانشگاه تلاش کرده راهی را تعریف کند که براساس آن امکان اسکان دانشجویانی که باید در ایام تابستان در خوابگاه ها باشند فراهم شود.

نظر شما