شناسهٔ خبر: 18156 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات نظارت بر رسانه ملی: تبلیغ «ال.جی» و «سامسونگ» در تلویزیون خلاف قانون است

عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما با بیان اینکه تبلیغ محصولات خارجی در صدا و سیما خلاف قانون است، از تبلیغ محصولات بدون مجوز در رسانه ملی انتقاد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما،‌ با بیان اینکه تبلیغ محصولات خارجی در صدا و سیما خلاف قانون است،‌ گفت: متاسفانه امروزه شاهد تبلیغ محصولاتی همچون «سامسونگ» و «ال.جی» هستیم که انتظار می‌رفت با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ، صداوسیما به سمت تبلیغ محصولات تولید داخل روی آورد.

سید رمضان شجاعی کیاسری درباره تبلیغات در صدا و سیما گفت: به طور حتم انجام تبلیغات در صدا وسیما باید بر اساس استانداردی باشد که برای این سازمان تعریف شده و بر اساس آن باید از دستگاه‌های مربوطه مجوز لازم را اخذ کند و سپس در صدا و سیما تبلیغ شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله سازمان‌هایی هستند که سازمان صدا و سیما برای تبلیغ محصولات باید از آنها مجوز و تاییدیه بگیرد.

نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه صدا و سیما خودش نمی‌تواند اقدام به صدور مجوز کند، تصریح کرد: اگر با مصرف این محصولاتی که بدون مجوز و تاییدیه در صدا و سیما تبلیغ می‌شوند، آسیبی به مردم برسد، صداو سیما باید پاسخگو باشد.

وی یادآور شد: به عنان مثال محصول «تن‌تاک» یا «کرم حلزون» که مدتی در صداوسیما تبلیغ می‌شد نمونه‌ای از محصولاتی است که از استاندارد لازم برخوردار نیست. همچنین در مواردی هم شاهد تبلیغات محصولات خارجی مانند « ال.جی»  یا «سامسونگ» هستیم که این هم خلاف قانون است.

شجاعی کیاسری تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی باید تلاش شود تا محصولات تولید داخل از سوی رسانه ملی تبلیغ شود.

نماینده مردم ساری در مجلس نهم با یادآوری کسب درآمد صدا و سیما از راه تبلیغ محصولات افزود: متاسفانه بخش زیادی از درآمد این سازمان با تبلیغ محصولات گره خورده است که این اشتباه را دولت باید سال آینده در بودجه خود درنظر بگیرد.

عضو هیات نظارت بر عملکرد صدا و سیما در خاتمه درباره ورود هیات نظارت بر عملکرد صدا وسیما در موضوع تبلیغ چنین محصولاتی یادآور شد: باید شکایت‌ها و اعتراضات در این‌باره به هیات نظارت ارسال شود تا این هیات بتواند ورود یابد. البته در مواردی نیز هیات نظارت بر تبلیغات صدا و سیما وارد عمل شد به گونه‌ای که مانع ادامه تبلیغات محصولات مختلف در برنامه‌های کودک و نوجوان شدیم.

نظر شما