شناسهٔ خبر: 17951 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فهرست سی ساله مجلات و نشریات کودک و نوجوان در راه انتشار

کتاب «فهرست مطبوعات کودک و نوجوان ایران» و «منبع‌شناسی سینمای کودک» تألیف سیدعلی کاشفی خوانساری به زودی منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سیدعلی کاشفی خوانساری، درباره نگارش دو کتاب برای مخاطبان بزرگسال، بیان داشت: کتاب نخست با عنوان «منبع‌شناسی سینمای کودک» نامگذاری شده است که شامل کتاب‌های تئوریک سینمای کودک و پایان‌نامه‌های نظری در این موضوع است.

وی اضافه کرد: کتاب دوم درباره «فهرست مطبوعات کودک و نوجوان ایران» است که به سال‌های 58 تا 88 مربوط می‌شود یعنی در این کتاب به فهرست 30 ساله همه مجلات و نشریات در این حوزه پرداخته‌‌ام.

کاشفی خوانساری با بیان اینکه هنوز برای چاپ و انتشار این دو کتاب با هیچ ناشری صحبت نکرده‌ام، ادامه داد: کتاب «منبع‌شناسی سینمای کودک»  و «فهرست مطبوعات کودک و نوجوان ایران» اکنون در مرحله پایانی نگارش و ویرایش قرار دارد اما به زودی به چاپ خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، «سیدعلی کاشفی خوانساری» در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. پدرش مترجم زبان آلمانی و از اعضای مؤثر انجمن اسلامی دانشجویان مقیم اروپا و مادرش وکیل پایه یک دادگستری و پدربزرگش حضرت آیت‌الله آقا سیدضیاء الدین خوانساری، از مؤسسان و مدرسان حوزه علمیه قم بود.

وی از بیست سالگی به طور رسمی به روزنامه‌نگاری پرداخت و تاکنون بیش از یکصد مقاله و یادداشت تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر ساخته است. سردبیری مجلات تخصصی در این حوزه از دیگر فعالیت‌های کاشفی خوانساری به شمار می‌رود

کاشفی خوانساری تاکنون بیش از  44 جلد کتاب منتشر کرده است که عمدتاً در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران بوده است. وی در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مسئولیت‌هایی در حوزه ادبیات، تئاتر و مطبوعات داشته است. کاشفی در سال 1373 ازدواج کرده و دارای دو فرزند پسر است و در حال حاضر مدیر مسئول و سردبیر پایگاه اطلاع‌رسانی والدین و مربیان از سال 1386 تاکنون، صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر ماهنامه ادبی شهرزاد از سال 1382 تاکنون، و مدیر انتشارات حوا از سال 1385 تاکنون است.

نظر شما