شناسهٔ خبر: 17802 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره آغاز بکار کرد

دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، امروز اول تیرماه کار خود را آغاز می‌کند. چهره‌هایی مانند یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا عبدالملکیان، خسرو احتشامی، حسین فتاحی، ابراهیم حسن‌بیگی، عرفان نظرآهاری، احمد دهقان و محمدعلی علومی، داوری آثار بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره شعر و داستان جوان سوره را بر عهده داشته‌اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، امروز کار خود را آغاز می‌کند. این دوره از جشنواره در شهر کرمان برگزار می‌شود.

سعید بیابانکی، دبیر هنری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، در نشست رسانه‌ای از حضور 1260 اثر در حوزه‌های مختلف شعر و داستان در دوازدهمین جشنواره جوان سوره خبر داده و گفته بود: در این دوره ، مطابق آمار موجود، هزار و 260 اثر در حوزه‌های مختلف شعر و داستان از 377 داستان‌نویس و شاعر به دبیرخانه ارسال شده است.

به گفته وی، تمامی این آثار از نویسندگان زیر 30 سال بوده است. براساس تعداد نفرات شرکت‌کننده در این جشنواره، در بخش داستان کوتاه بزرگسال 144 نفر، بخش داستان بلند بزرگسال 11 نفر، داستان کوتاه کودک و نوجوان 31 نویسنده و بخش شعر کودک و نوجوان 13 شاعر، شعر نو، نیمایی و آزاد 65 شاعر، شعر کلاسیک 90 نفر و در بخش ترانه و سرود 23 شاعر  آثار خود را ارسال کرده‌اند.

در دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، استان کوتاه بزرگسال با 355 اثر و شعر کلاسیک با 350 اثر،  بیشترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده اند. همچنین در بخش داستان بلند بزرگسال 21 اثر، داستان کوتاه کودک و نوجوان 63 اثر، شعر کودک و نوجوان 66 اثر، شعر نو و نیمایی 297 اثر و ترانه و سرود 107 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

بیشترین آثار از استان تهران و کمترین آثار از استان خراسان شمالی به دبیرخانه ارسال شده؛ استان سیستان و بلوچستان نیز اثری به دبیرخانه این دوره ارسال نکرده است.

به گفته دبیر هنری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، در بخش شعر نو سیدعلی میرافضلی، محمدکاظم علی‌پور، محمدرضا عبدالملیکان و مصطفی علی‌پور، در بخش شعر سنتی غلامرضا طریقی، قربان ولیئی، یوسفعلی میرشکاک، خسرو احتشامی و محمود حبیبی کسبی داوری آثار را برعهده دارند. در بخش ترانه نیز بررسی آثار برعهده ابراهیم اسماعیلی، اهورا ایمان و عباس محمدی بوده است. حسین فتاحی، شهرام شفیعی و ابراهیم حسن‌بیگی نیز داوری بخش داستان کوتاه کودک و نوجوان را برعهده داشته‌اند. در بخش شعر کودک و نوجوان نیز عرفان نظرآهاری، رودابه حمزه‌ای و غلامرضا بکتاش و در بخش داستان کوتاه و بزرگسال نیز احمد دهقان، محمدعلی علومی و محمدعلی قاسمی بررسی و ارزیابی را برعهده داشته‌اند.

افتتاحیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، امروز اول تیر ماه برگزار می‌شود. همچنین قرار است کارگاه‌های شعر و داستان با حضور محمدعلی علومی، احمد دهقان، عرفان نظرآهاری، افسانه شعبان‌نژاد، حسین فتاحی و محمدرضا عبدالملکیان برپا شود.

نظر شما