شناسهٔ خبر: 17791 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یادهست محمدرضا لطفی برگزار شد

مراسم «یادهست محمدرضا لطفی» آهنگساز و نوازنده موسیقی کشورمان عصر روز شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ این مراسم با پخش قطعه «داستانی نه تازه» اثر هوشنگ کامکار آغاز شد. این قطعه را هوشنگ کامکار به یاد محمدرضا لطفی ساخته و بیژن کامکار خواننده آن است.

در ادامه این مراسم علی اکبر شکارچی نوازنده کمانچه به روی صحنه آمد و دقایقی برای حاضران نوازندگی کرد.او گوشه ‌های دستگاه چهارگاه را نواخت و در ماهور فرود آمد.

در ادامه این مراسم کلیپی از تصاویر محمدرضا لطفی پخش شد که در آن برخی از آهنگسازان و نوازندگان موسیقی ایرانی درباره محمدرضا لطفی صحبت می‌کردند.

نخستین و تنها سخنران این مراسم شهرام ناظری بود.

ناظری در سخنرانی خود به بیان ویژگی‌های محمدرضا لطفی و تأثیرش در موسیقی ایرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش گفت: من مدتهاست که می‌بینیم هر وقت ما اهالی موسیقی دور هم جمع می‌شویم برای مرگ یکی از موسیقیدان‌های کشورمان است و این موضوع برای من تعجب آور و غم انگیز است.

ناظری در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: هنرمندان یکی یکی می‌میرند و متأسفانه مدیران فرهنگی کشوری استفاده چندانی از دانش این بزرگان نمی‌کنند ما باید به این بیاندیشیم که چقدر زمان می‌برد تا مشکاتیان دیگری بیاید چقدر طول می‌کشد که کسی مانند لطفی وارد عرصه موسیقی ایرانی شود.

ناظری گفت: محمدرضا لطفی یکی از پرانرژی‌ترین و پرکارترین موزیسین‌های ایرانی بود و تأثیر بسیاری در پیشرفت موسیقی ایرانی داشت.

پس از صحبت‌های ناظری گروه بازسازی شیدا به روی صحنه رفت و قطعاتی را به یاد محمدرضا لطفی نواخت.

در مراسم «یادهست محمدرضا لطفی» چهره‌های چون شهرام ناظری، داوود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش، طلوعی، محمود دولت‌آبادی، فریدون شهبازیان، مصطفی کمال پورطراب، و چند تن دیگر از هنرمندان موسیقی ایرانی حضور داشتند.

نظر شما