شناسهٔ خبر: 17366 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباس عبدی «سگ باغ سفارت» را نوشت

عباس عبدی از تالیف پنجمین رمان نوجوانانه خود با عنوان «سگ باغ سفارت» خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عباس عبدی ، از تالیف پنجمین رمان نوجوانانه خود با عنوان «سگ باغ سفارت» خبر داد و گفت: این رمان به نوعی نخستین رمان نوجوانانه من به شمار می‌رود که از فضای فولکلور جنوبی خارج می‌شود و در آن شخصیت‌ها قدم به فضایی غیر از شهر خود می‌گذارند.

وی افزود: در این رمان دو شخصیت اصلی رمان دو نوجوان هستند که برای انجام کاری اقتصادی تصمیم می‌گیرند از قشم به تهران سفر کنند. این سفر اما برای آنچه در مسیر و چه در مقصدش که تهران است، حوادث متعددی را پدید می‌آورد که بدنه اصلی داستان را می‌سازد. ماجرای حضور این دو نوجوان در تهران و گرفتار شدن آنها در میان افرادی که سعی دارند از آنها کلاه‌برداری کنند، بخش قابل توجهی از این رمان را شکل می‌دهد.

عبدی ادامه داد: خودم این رمان را یک داستان جاده‌ای می‌دانم؛ داستانی جاده‌ای که در تهران هم می‌گذرد و ایجاد کننده نوعی کشف شهود در مخاطبان است. البته این داستان را داستانی شهری به معنای عرفی آن نمی‌دانم و ادعایی ندارم که این داستان فضایی مدرن دارد اما نظام کشف و شهودی موجود در آن موضوعی است که بر آن تاکید دارم.

این نویسنده در ادامه تصریح کرد: این رمان که دنباله رمان‌های نوجوانه اوست در حال حاضر برای اعلام نظر در اختیار یک ناشر قرار دارد و منتظر اعلام نظر وی برای انتشار است.

یادآوری می‌شود عباس عبدی تاکنون چهار رمان نوجوانانه تالیف کرده است که از میان آنها سه اثر با عنوان روز نهنگ و شکارچی کوسه کر و شناگر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و رمانی با عنوان هنگام لاک‌پشت‌ها نیز توسط همین ناشر در دست انتشار است.

نظر شما