شناسهٔ خبر: 17249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جزیره رنگین» سینایی تمام شد

خسرو سینایی از پایان فیلمبرداری فیلم جدیدش «جزیره رنگین»، آغاز تدوین و همچنین ثبت و ضبط موسیقی‌های جنوب کشور برای استفاده در آهنگسازی فیلم خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ خسرو سینایی کارگردان سینما که چندی پیش ساخت «جزیره رنگین» را در جنوب کشور آغاز کرده بود از پایان فیلمبرداری این فیلم سینمایی خبر داد و گفت: فیلمبرداری «جزیره رنگین» با حمایت یک تیم تولید خوب در جنوب کشور به پایان رسید و محسن کریمی تدوین این فیلم سینمایی را آغاز کرده است.

این کارگردان پیشکسوت در توضیح شرایط فیلمبرداری «جزیره رنگین» تصریح کرد: شرایط فیلمبرداری در هوای گرم و شرجی سخت بود ولی خوشبختانه در کنار گروه خوب هر آنچه از فیلمنامه می‌خواستم، فیلمبرداری کردم. مهدی احمدی تنها بازیگر غیر محلی این فیلم سینمایی و بقیه بازیگران از جمله هنرمندان جنوب کشور بودند که انصافا در طول فیلمبرداری به درک مشخصی از فیلمنامه و داستان فیلم با همدیگر رسیدیم.

سینایی با تاکید بر اینکه در نهایت پس از تدوین می‌تواند درباره انسجام فیلم و خوب شدن کلیت کار صحبت کند، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده کل این فیلم سینمایی طی چهارماه آینده کامل و آماده نمایش می شود و اگر تصمیم بر اکران نداشتم آن را به جشنواره فیلم فجر ارائه می‌کنم.

کارگردان فیلم تحسین‌شده «عروس آتش» درباره ساخت موسیقی فیلم جدیدش عنوان کرد: همزمان با تدوین، موسیقی «جزیره رنگین» توسط مرتضی ساعدی ساخته می‌شود. این آهنگساز در مدت فیلمبرداری سر صحنه بود و تم‌های موسیقی جنوب را ثبت و ضبط می کرد و براساس داشته‌های موسیقی جنوب ملودی این فیلم سینمایی را نوشت.

سینایی افزود: به نظر من «جزیره رنگین» فیلمی خواهد شد که از جهت جذابیت های مفهومی و محیطی مخاطب را به خود جلب خواهد کرد و فضاهایی غیر از آپارتمان را به مخاطب عرضه می کند.

کارگردان فیلم «گفتگو با سایه» درباره اهمیت انتخاب لوکیشن‌ها اظهار کرد: تجربه من در عرصه سینما گویای این مطلب است که این صنعت امکانی در اختیار کارگردان قرار می دهد تا به درستی از ظرفیت های بومی، موسیقایی و جغرافیایی سرزمینش استفاده کند اما متاسفانه کارگردان های جوان سینمای ایران به درک صحیحی در استفاده از این فضاها نرسیده‌اند و بیش از اینکه به روایت ساده داستان توجه داشته باشند درگیر پیچیدگی های ذهن خودشان هستند.

سینایی در پایان صحبت های خود با اشاره به فعالیت های آتی‌اش در عرصه سینما گفت: آنچه مسلم است من فیلمنامه‌های بسیاری چون «دادگاه تلویزیونی»، «سپید جامه گان»، «قطار زمستانی» و ... را برای کار دارم ولی متاسفانه سینما هیچگاه امکان لازم برای فعالیت مستمر را در اختیار من نگذاشته است.

نظر شما