شناسهٔ خبر: 17176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار ترجمه روسی «فارابی، موسس فلسفه اسلامی» داوری اردکانی در مسکو

رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان کتاب «فارابی موسس فلسفه اسلامی» اثر رضا داوری اردکانی را به روسی ترجمه و با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو منتشر کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کتاب «فارابی بنیانگذار فلسفه اسلامی» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قزاقستان ترجمه و با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو چاپ و منتشر شد. این کتاب که نسخه فارسی آن اثر «رضا داوری اردکانی» است توسط یکی از مترجمین قزاق ترجمه و خرداد ماه سال جاری در مسکو منتشر شد.

این اثر که توسط «آلمات آبسالیکف» ترجمه شده است، ویراستاری فنی آن توسط «صفر عبدا...» از اساتید دانشگاه‌های قزاقستان  و ویراستاری علمی ترجمه روسی این اثر را دکتر «یانیس اشوتس» استاد فلسفه اسلامی به سرویراستاری دکتر «اشوتس» سرویراستار سالنامه تحقیقی «اشراق» انجام شده است.

 ترجمه کتاب «فارابی بنیانگذار فلسفه اسلامی» از این جهت دارای اهمیت است که فارابی و آثار او در بین علمای فلسفه کشورهای روس‌زبان و مخصوصا قزاقستان ارزش و اهمیت ویژه ای برای این دانشمند و فیلسوف بزرگ قائل هستند و ترجمه این کتاب از استقبال شایانی در بین افراد و مراکز علمی این کشورها برخوردار است.

داوری چهره ماندگار فلسفه موفق به کسب عنوان فارابی‌شناس برجسته ایران و دریافت تندیس ویژهٔ فارابی در نخستین جشنوارهٔ بین المللی فارابی شده است، کتاب "فارابی موسس فلسفه اسلامی" به بررسی دیدگاه های اصلی فارابی و نقش او در بنیان نهادن فلسفه اسلامی می پردازد.

نظر شما