شناسهٔ خبر: 16808 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه فردوسی حائز رتبه اول فعاليت‎های فرهنگی شد

دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه رتبه اول در فعاليت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های دسته يك كشور از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم معرفی و مورد تقدير قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله اقدام به ارزیابی کلی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی می کند. در این راستا ارزیابی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های دولتی در سال تحصیلی ۹۲-۹۱، از تیرماه ۹۲ شروع شد که به این منظور، ۹۹ دانشگاه دولتی بر اساس ۳۵ شاخص برگرفته از اسناد بالادستی، همچون سند دانشگاه اسلامی، برنامه راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی،‌ برنامه پنجم توسعه کشور و ... مورد ارزیابی دقیق قرارگرفتند.

در اولین گام از ارزیابی، دانشگاه‌های دولتی بر‌اساس تعداد دانشجو، قدمت دانشگاه، میزان برخورداری و ... در ۴گروه دسته بندی شدند تا در طی ارزیابی‌ها، با دانشگاه‌های همسطح ارزیابی و مقایسه شوند. دانشگاه فردوسي مشهد  و اكثر دانشگاه های بزرگ و جامع كشور در دسته یک قرار گرفتند.

دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان دانشگاه  رتبه اول در فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هاي دسته يك كشور معرفي و مورد تقدير قرار گرفت.

نظر شما