شناسهٔ خبر: 15991 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورودی سطح سه حوزه‌های خواهران برگزار می‌شود

آزمون ورودی مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران کشور با حضور 5 هزار و 200 داوطلب روز جمعه 26 اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، این آزمون به صورت هماهنگ در ۵۰ مرکز آزمون در کشور برگزار می‌شود و قبول‌شدگان این آزمون با حداکثر تعداد ۲ برابر ظرفیت مدارس علمیه به منظور شرکت در مصاحبه ورودی این مقطع معرفی می‌شوند.

۱۲ رشته برای تحصیل در این مقطع تعیین شده‌اند که شامل تفسير و علوم قرآنی، فقه و اصول، كلام اسلامي، كلام با گرايش امامت، كلام با گرايش مهدويت، كلام با گرايش مذاهب اسلامي، اخلاق و تربيت اسلامي، مدرسي ادبيات عربي، تبليغ با گرايش حج،‌ تاريخ اسلام، مطالعات اسلامي زنان و فلسفه اسلامي می‌شوند.

آزمون متقاضیان ورود به مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران نیز در قالب همین آزمون برگزار می شود که این مرکز رشته‌های مطالعات اسلامی زنان، اخلاق و تربیت اسلامی و کلام اسلامی را صرفا به متقاضیانی که این رشته‌ها در محل سکونتشان ارائه نمی‌شود، ارائه می‌کند.

متقاضیان در این آزمون به ۱۰۰ سئوال ۴گزینه‌ای پاسخ خواهند داد.

۲۳ خرداد زمان اعلام نتایج آزمون کتبی و ۱۵ تیر تا ۱۵ مرداد به عنوان زمان مصاحبه داوطلبان تعیین شده است.

اسامی یکهزار و ۵۰۰ پذیرفته‌شده نهایی ۲۵ مرداد از طریق پایگاه sanjesh.whc.ir اعلام خواهد شد و اسامی قبول‌شدگان تکمیل ظرفیت نیز ۱۰ شهریور منتشر می شود.

آزمون بازپذیری حوزه‌های علمیه خواهران در مقطع سطح دو (کارشناسی) نیز همزمان با آزمون سطح سه در روز ۲۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

براین اساس افرادی که قبلا به هر دلیل نتوانسته‌اند تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران را ادامه دهند و اکنون قصد ادامه تحصیل دارند یا افرادی که مایل به ادامه تحصیل از مدارس علمیه غیرتابعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مدارس علمیه تابعه بوده‌اند، در این آزمون شرکت می‌کنند.

به گزارش مهر، یکهزار و ۷۰۰ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که قبول‌شدگان آن، جهت مصاحبه به مدارس علمیه معرفی می‌شوند.

نظر شما