شناسهٔ خبر: 15974 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ماهواره زلزله شناسی ایران تا 2 سال آینده در بالاترین لایه جو

مجری طرح ماهواره زلزله شناسی آیات به برخی جزئیات راه اندازی این ماهواره صددرصد ایرانی اشاره کرد و گفت: این ماهواره تا 2 سال آینده در بالاترین لایه جو قرار می‎گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، شروین امیری امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به برخی جزئیات ماهواره زلزله شناسی آیات اظهار داشت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نخستین فعالیتش را در زمینه ماهواره از راه اندازی ماهواره های مصباح ۱، ۲ و ۳ آغاز کرد و هم اکنون به طراحی و تولید ماهواره زلزله شناسی آیات رسیده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود این ماهواره طی دو سال آینده با وزن مناسب، توسط پرتابگر ایرانی روی یونسفر کره زمین قرار گیرد.

وی ادامه داد: این ماهواره صددرصد ایرانی است و نمونه خارجی ندارد.

به گفته امیری ماهواره زلزله شناسی آیات با بودجه ای معادل هشت میلیارد ریال و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات در حال تهیه است.

امیری گفت: این ماهواره که در ارتفاع پایین قرار می گیرد هم اکنون در مرحله مقدماتی قرار دارد و امکان سنجی آن به پایان رسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت پرتاب ماهواره مصباح گفت: متاسفانه ماهواره مصباح به علت عدم همخوانی در وزن با پرتابگر هم اکنون در cleen room دارد تا شرایط مناسب پرتاب فراهم شود.

نظر شما