شناسهٔ خبر: 15633 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزارش آماری آزمون دکتری 93

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به گزارش آماری آزمون ورودی دوره دكتری «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1393 گفت: در این دوره آزمون 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مراحل بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شده‎اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین توکلی افزود: در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال ۱۳۹۳ تعداد ۲۴۰ هزار ۳۹۱ نفر ثبت نام کرده اند که این میزان نسبت به سال ۹۲ تعداد ۲۲ هزار و ۵۲۵ نفر به معنی ۱۰.۳۳ درصد بیشتر بود.

توکلی اظهار داشت: از تعداد داوطلبان ثبت نام کننده، تعداد ۱۹۴ هزار و ۲۹۶ نفر یعنی ۸۰.۸۲ درصد ثبت نام کنندگان در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۶ هزار و ۹۵ یعنی ۱۹.۱۸ درصد افراد غایب بودند.

وی افزود: پس از برگزاری آزمون نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه ۳۱ فروردیت ماه ۹۳ بر روی سایت سازمان قرار گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: از تعداد حاضرین در آزمون، با توجه به ظرفیت پذیرش و سایر ویژگی های آزمون ۴۹ هزار و ۵۳۷ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که ۲۵.۵۰ درصد شرکت کنندگان در آزمون را تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد مجازین به انتخاب رشته در آزمون، تعداد ۳۸ هزار و ۶ نفر یعنی ۷۶.۷۲ درصد مجازین به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی اضافه کرد: از تعداد افرادی که در آزمون انتخاب رشته کردند، فهرست اسامی ۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر یعنی ۷۲.۳۲ درصد انتخاب رشته کنندگان با توجه به ظرفیت پذیرش ۱۲ هزار و ۱۸۸ نفری، اولویت کد رشته های انتخابی، نمرات کل اکتسابی و سهمیه به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی منتشر شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به عبارت دیگر ۲.۲۶ برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مرحله سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شدند.

توکلی تاکید کرد: در تعیین تعداد معرفی شدگان برای بررسی سوابق علمی ، پژوهشی و مصاحبه تخصصی و سایر مراحل گزینش به مواردی از قبیل تغییر سیستم نمره کل سازی برای گزینش نهایی نسبت به آزمون سال گذشته، فراهم کردن شانس بیشتر برای داوطبان واجد شرایط و کمک به دانشگاه ها به منظور انتخاب بهتر دانشجویان واجد شرایط و همچنین ظرفیت پذیرش دقیقا توجه شده است. 

نظر شما