شناسهٔ خبر: 15384 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهروز افخمی از کاروان زائران صلح سوریه مستند می سازد

مسئول کاروان زائران صلح سوریه از ساخت چند مستند توسط بهروز افخمی، محمدحسین جعفریان، محسن اسلام‌زاده و نگارش یک کتاب توسط علیرضا قزوه بعد از سفر این افراد به سوریه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از مهر؛ سیدسلیم غفوری با اشاره به سفری که چندی پیش به همراه کاروان زائران صلح سوریه به این کشور داشت، گفت: این سفر دستاوردهای زیادی داشت و کسانی که در کاروان زائران صلح سوریه همراه بودند بخشی از این خاطرات را در سخنان خود بیان کرده اند و حالا قرار است اینها به شکل فیلم مستند و کتاب تدوین شود.

وی ادامه داد: از دستاوردهای این سفر استفاده‌های زیادی می‌توان داشت و از جمله اینها می‌توان به ساخت مستندی توسط بهروز افخمی و محمدحسین جعفریان و همچنین نوشتن کتابی توسط علیرضا قزوه اشاره کرد.

مسئول کاروان صلح سوریه با اشاره به این مستندها بیان کرد: از فیلم آقای افخمی خبر چندانی ندارم اما محسن اسلام‌زاده به همراه مهدی خوش‌نژاد در طول این سفر با دو دوربین تصویربرداری‌هایی داشتند و اسلام‌زاده قصد دارد مستندی شخصیت‌محور بسازد. در این مستند با افرادی که در این کاروان بودند مثل حجت‌الاسلام زائری، مادر مریم اگنس و خانم مایرید ماگوایر صحبت می‌شود که این گفتگوها بعدا به فارسی ترجمه می‌شود. این سه نفر روند اتفاقات کاروان صلح سوریه را از نقطه نظر خود بیان می‌کنند.

غفوری اضافه کرد: در این مستند فعالیت‌های این شخصیت‌ها برای تحقق صلح در دل این سفر مرور می‌شود. درواقع ما حوادث سوریه و مسایل آن را در طول این سفر می‌بینیم و از زبان این چند نفر هم دیدگاه‌هایی مرتبط با صلح مطرح می‌شود.

این مستندساز در ادامه با اشاره به یکی از مواردی که در سفر به سوریه دیده است، خاطره ای تعریف و بیان کرد: در یکی از اردوگاه‌های آواره‌هایی که رفتیم زن سالخورده‌ای را دیدیم که بیشتر از 80 سال داشت. همه اعضای خانواده این زن در جنگ های اخیر سوریه کشته شده بودند. در حین صحبت با او پسر 5 یا 6 ساله‌ای نزد او آمد که فکر کردیم نوه اوست و بعد این زن توضیح داد که این پسربچه هم همه اعضای خانواده خود را در این اتفاقات جنگی از دست داده است. این نشان می‌دهد که نسل اول و سوم سوریه هم اکنون شرایط مشابهی دارند.

غفوری در پایان خاطرنشان کرد: ما درصددیم برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم تا ظرف یکی دو ماه آینده دیگر برنامه‌های کاروان صلح سوریه را شروع کنیم.

نظر شما