شناسهٔ خبر: 15078 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه آزاد در حال تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذر از یک دانشگاه آموزشی-پژوهشی و تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نو آوران، گفت: حضور جوانان با دستاوردهای بسیار ارزشمندشان در این جشنواره گواهی است بر سخن امام خمینی(ره) که فرمودند "ما می توانیم".

وی افزود: حضور جوان در این جشنواره نشان دهنده اعتماد به نفس، خلاقیت و امید به ایجاد یک کشور پیشرفته است. تمام کسانی که در این جشنواره شرکت کرده اند به اعتقاد من برنده هستند و جوایزی که به برخی از شرکت کنندگان تعلق می گیرد نمادین است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اضافه کرد: از نظر من برنده واقعی کسی است که از این مرحله به بعد بتواند نتایج خلاقیت و نو آوری خود را به مرحله تجاری سازی برساند تا نیازهای کشور و جامعه جهانی را در اثر خلاقیت و نو آوری خود مرتفع سازد.

واشقانی فراهانی با بیان این که امروز دانشگاه های کارآفرین در سطح دنیا، دانشگاه های برتر شناخته می شوند، افزود: هدف ما در این برهه از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، گذر از یک دانشگاه آموزشی –پژوهشی و تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق سند چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی در دهه پنجم از فعالیت خود باید به دانشگاهی فن آفرین تبدیل شود.

نظر شما