شناسهٔ خبر: 14913 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شبکه قرآن صدر نشین برنامه‌های معارفی سیما شد

در مراسم تقدیر از برنامه‎های برتر نوروز فاطمی سیما، برنامه‎های شبکه قران و معارف سیما به عنوان بهترین برنامه‎های معارفی سیما شناخته شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ در مراسم تقدیر از برنامه‎های برتر نوروز فاطمی سیما که بعد از ظهر روز گذشته در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد برنامه های شبکه قران و معارف سیما به عنوان بهترین برنامه های معارفی سیما شناخته شدند.

در مراسم تقدیر از برنامه های برتر نوروز فاطمی سیما، علی دارابی، معاونت سیما برنامه‌های معارفی و دینی سیما را پدیده برنامه‌های نوروزی دانست و تأکید کرد: برنامه های معارفی در تمامی شبکه های سیما به خوبی ادامه داشت اما در این میان بی تردید شبکه قرآن و معارف سیما در صدر و در تارک این برنامه‌ها نشست و بسیار خوش درخشید.

دارابی ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما جوایز زیادی را به دست آورد و این اتفاق تحسین برانگیز که جای تقدیر دارد حاصل تلاش‌‌های مدیران انقلابی و جوان و مدیریت جهادی و انقلابی است که در این شبکه اعمال می شود

در ابتدای مراسم نیز، برنامه‌های برگزیده بخش معارفی  اعلام شدند که نتایج ارزیابی های صورت گرفته و داروی‌ها به این شرح بود:

در بخش برنامه های معارفی و از میان نامزدهای بهترین برنامه های ترکیبی ـ معارفی آفتاب شرقی، برنامه یاد خدا، سمت خدا و باز باران، برنامه "یاد خدا" شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر طراحی و اجرای جذاب، ارتباط مناسب با مخاطب، محتوای خوب و اثرگذار و بهره مندی از کارشناسان زبده به عنوان بهترین برنامه شناخته و از محمدحسین صیرفی (مجری) و حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی کارشناس مذهبی برنامه تقدیر شد.

در بخش مستندهای معارفی و قرآنی ضمن سپاس از تهیه و پخش مستند شکوه مهربانی از شبکه قرآن و معارف سیما مستند "یک کلام حرف حساب" از شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر انتخاب هوشمندانه و هدفمند موضوعات قرآنی و معارفی، پرداخت ساده و صمیمی به موضوعات براساس شاخصه های برنامه سازی تلویزیونی به عنوان بهترین برنامه شناخته شد و از علی افشاری تهیه کننده این مستند تقدیر به عمل آمد.

در بخش مسابقات معارفی و قرآنی ضمن سپاس از مسابقه فردوس شبکه قرآن و معارف سیما برنامه "چشمه های جاری" طرح حفظ دسته جمعی سوره مبارکه انسان شبکه قرآن و معارف سیما به خاطر نوآوری از قاریان برجسته و ممتاز کشور در اماکن متنوع و اقلیم مختلف ایران و ایجاد فضای بصری و گرافیک تصویری جذاب و مناسب در برنامه به عنوان بهترین برنامه شناخته و از علی اکرمی تهیه کننده ، سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری مجریان این مسابقه تقدیر شد.

در ضمن علاوه بر بخشهای معارفی سیما، برنامه هفت سلام، ویژه برنامه سال تحویل شبکه قرآن و معارف سیما  که توانست در عین جذابیت و شادابی برنامه‌ای معنوی و سالم را ارائه دهد و مخاطبان بسیاری را جذب کند مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. همچنین از پخش شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل اعلام قبل برنامه ها، زیرنویس ها،آرم تایمها و و همچنین میان برنامه های مناسب تقدیر ویژه به عمل آمد.

نظر شما